Απεβίωσε ο σχεδιαστής των χειροποίητων μαρκίζων του Αθήναιον, Βασίλης Δημητρίου


Ο καλλιτέχνης, του οποίου τα έργα στόλιζαν πολλούς κινηματογράφους της χώρας, ο Βασίλης Δημητρίου, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 85 ετών.

Ο ζωγράφος ήταν γνωστός για τα billboard που δημιουργούσε για να διαφημίσει τις ταινίες που πρόβαλαν οι κινηματογράφοι. Για 35 χρόνια φιλοτεχνούσε τις μαρκίζες του Αθήναιον, το οποίο δεν είχε σταματήσει την παράδοση του να μην χρησιμοποιεί τις έτοιμες τυποποιημένες αφίσες που πρόσφεραν οι εταιρείες παραγωγής. To έργο του συνεχίζει τώρα, η συνεργάτης του Βιργινία Αξιώτη.

Ο Δημητρίου ήταν αυτοδίδακτος και ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στις αφίσες σε ηλικία 14 χρονών ως βοηθός του Κώστα Γρηγοριάδη και αργότερα πλάι στον επιγραφοποιό Βικέντιο Μπέκνερ. Αρχικά δούλευε για το Αττικόν στην Κυψέλη, αλλά τη δεκαετία του ’60, με την άνοδο του ελληνικού κινηματογράφου είχε συγκεντρώσει μια μικρή ομάδα, συμπεριλαμβανομένου και της συζύγου του και δημιουργούσαν αφίσες για 12 κινηματογράφους ανά εβδομάδα.

Τα τελευταία χρόνια είχε σταματήσει, καθώς υπέφερε από τη νόσο του Πάρκινσον, αλλά η φήμη του και η εναντίωσή του στην ψηφιακή εκτύπωση τον έκαναν γνωστό σε όλο το μήκος και πλάτος του πλανήτη, με γνωστές εφημερίδες να κάνουν αφιερώματα πάνω σε αυτόν.

“Όταν οι βουβές ταινίες ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1920, τα στούντιο του Χόλιγουντ χρησιμοποίησαν γραφίστες για να μεταδώσουν την αίγλη και τον ενθουσιασμό των νέων κυκλοφοριών και χειροποίητες πινακίδες έρχονταν για να κοσμούν θέατρα σε όλο τον κόσμο. Η άνοδος του αυτοκινήτου βοήθησε στην τόνωση μιας ακμάζουσας βιομηχανίας βαμμένων πινακίδων αυτοκινητόδρομων σε όλη την Αμερική, την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία. Αλλά σε μια εποχή μαζικής παραγωγής εκτυπώσεων, η πρακτική ήταν εκτός λειτουργίας. Μόνο ένας μικρός αριθμός ανθρώπων όπως ο Δημητρίου διατηρεί την παράδοση…”, γράφει η New York Times.

“Ο Δημητρίου επιζήσας της γερμανικής Κατοχής, παραμένει αποφασισμένος να παλέψει ολομόναχος ενάντια στην ψηφιακή εκτύπωση, για όσο αντέξει. Κι αυτό διότι για εκείνον, είναι τέχνη ότι βγαίνει από την καρδιά. Για περισσότερα από 65 χρόνια, ο μικροσκοπικός με τον μπερέ καλλιτέχνης έχει σχεδιάσει όλα τα μεγάλα ονόματα”, έλεγε το αφιέρωμα γαλλικής εφημερίδας (μέσω Flix).

Ας αναπαυτεί εν ειρήνη.


Η Κωνσταντίνα είναι αρθρογράφος του IGN Greece και μπορείτε να την βρείτε στον κόσμο της, αλλά και στο Instagram.





Source link

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.