Κόψε-Ράψε: 1+ χρόνος Apple Arcade



Ο Λεωνίδας Μαστέλλος επιστρέφει στο Apple Arcade με πιο ολοκληρωμένη άποψη. Αξίζει η υπηρεσία ή όχι; Διαβάστε στο νέο κείμενο της στήλης «Κόψε-Ράψε».

Έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος από τη διάθεση της υπηρεσίας Apple Arcade και πλέον είμαι σε θέση να κρίνω καλύτερα την πρόταση της Apple. Η στήλη έρχεται λίγες ημέρες μετά τη διάθεση 30+ παιχνιδιών στην υπηρεσία, κίνηση που προκάλεσε έκπληξη στους χρήστες που είχαν συνηθίσει να παίρνουν 1-2 παιχνίδια την εβδομάδα. Το αστείο είναι ότι σε αυτά τα παιχνίδια περιλαμβάνεται και το Fantasian, το νέο RPG του Hironobu Sakaguchi (δημιουργού των Final Fantasy) και μάλιστα με soundtrack του Nobuo Uematsu (συνθέτη της ίδιας σειράς).

Ας επιστρέψουμε όμως στο Apple Arcade. Παρά τον 1 και πλέον χρόνο διάθεσής της, η υπηρεσία εξακολουθεί να αναζητά την ταυτότητά της. Ως επί το πλείστον, η υπηρεσία είναι γεμάτη με κλασικά mobile παιχνίδια, τίτλους δηλαδή που έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε και εκτός υπηρεσίας. Υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως το Fantasian που είπα πιο πριν, το Beyond a Steel Sky ή ίσως και το Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm, που κινούνται σε πιο παραδοσιακούς δρόμους gaming, αλλά και περίεργες προτάσεις, ιδιόμορφα παιχνίδια που σίγουρα δεν τραβούν εύκολα τα βλέμματα των πολλών.

Το πρόβλημα που εντοπίζω εγώ είναι στον τομέα των κλασικών mobile games. Εννοείται ότι η υπηρεσία πρέπει να έχει τέτοιους τίτλους και πολλοί από αυτούς που έχουν δοθεί είναι καλοί, όμως πρόκειται για τίτλους που στοχεύουν κυρίως σε ένα ιδιαίτερο κοινό, αυτών των mobile gamers. Το συγκεκριμένο κοινό έχει μάθει τόσα χρόνια να βρίσκει τέτοια παιχνίδια δωρεάν (με πολλές διαφημίσεις και αγορές εντός εφαρμογής) και έχει καλομάθει. Άλλωστε δεν είναι συνήθως gamers με την παραδοσιακή έννοια του όρου, παίκτες δηλαδή που -μεταξύ άλλων- έχουν συνηθίσει να επενδύουν χρήματα για το χόμπι τους. Οπότε ναι να υπάρχουν, όμως δεν καταλαβαίνω το βάρος που ρίχνει η Apple στους συγκεκριμένους τίτλους, αφού είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το κοινό τους δεν πρόκειται να πληρώσει για την υπηρεσία για να παίξει κάτι που μπορεί να βρει και δωρεάν (έστω κάποια παραλλαγή του). Ξαναλέω το πρόβλημα δεν είναι η ποιότητα των τίτλων, αλλά η ισορροπία της συλλογής. Αυτήν την ισορροπία πρέπει να εξετάσει η εταιρεία και να τη διορθώσει, ώστε οι χρήστες που πληρώνουν ή διατίθενται να πληρώσουν τη συνδρομή να βρίσκουν περισσότερα παιχνίδια που να είναι πιο κοντά στα γούστα τους. Η πρόσφατη κίνηση της Apple που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου, ίσως δείχνει ένα κλίμα αλλαγής στο εσωτερικό της εταιρείας (που φήμες θέλουν να κυκλοφορεί σύντομα και νέο Apple TV το οποίο θα μπορούσε να παίξει το ρόλο κονσόλας), όπως και οι ακυρώσεις συμβολαίων που είχε κάνει κάποια στιγμή με στόχο την αλλαγή στρατηγικής.

Η Apple πρέπει να αλλάξει στάση απέναντι στο gaming. Πρέπει να καταλάβει τη σημασία του, πρέπει να μεταμορφώσει το Apple Arcade στην υπηρεσία που έταξε στην αρχή του. Έχει πολλά καλά για να μείνει πίσω. Είναι φθηνό, έχει πάρα πολλά παιχνίδια και ένα μεγάλο μέρος τους είναι και προσεγμένα (και χωρίς διαφημίσεις και ανόητα περίμενε ή αγόρασε κ.λπ.), είναι διαθέσιμο σε όλα τα Apple format, προωθεί την υποστήριξη χειριστηρίων, επιτρέπει τη μεταφορά των saves μεταξύ συσκευών κ.ά.

Είναι πράγματι κρίμα να ξεφουσκώσει επειδή η Apple έχει συγκεκριμένα κολλήματα. Ελπίζω η εταιρεία να πάρει μπρος σύντομα.


 





Source link

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.