Πείτε μου γιατί αναθεώρηση – Μια παραβολή για διαφορετικές προοπτικές

Πείτε μου γιατί αναθεώρηση - Μια παραβολή για διαφορετικές προοπτικές


Πες μου γιατί είναι το επόμενο αφηγηματικό παιχνίδι περιπέτειας του Η ζωή είναι παράξενη 2 ο προγραμματιστής Dontnod Amusement, και αφηγείται την ιστορία των διδύμων – ένας από τους οποίους είναι τρανσέξουαλ χαρακτήρας – και την παιδική τραγωδία που πρέπει να ξετυλίξουν. Μέσω αυτής της αφήγησης, οι προγραμματιστές καταφέρνουν να επισημάνουν ότι οι διαφορετικές προοπτικές έχουν σημασία ακόμη και όταν οι αναμνήσεις σας μπορεί να σας ψέψουν.

Αυτό είναι ένα παιχνίδι αφήγησης για παίκτες που απολαμβάνουν να κάνουν σημαντικές επιλογές, ενώ βάζουν τον εαυτό τους στα παπούτσια των χαρακτήρων που γνωρίζουν στενά. Αυτή η σύγχρονη ιστορία επικεντρώνεται στο κατά πόσον τα δίδυμα πρέπει να ανακαλύψουν το άβολο παρελθόν τους και τις μπερδεμένες αναμνήσεις τους για να φτάσουν στην αλήθεια ενός τραυματικού γεγονότος που τους χώρισε για μια δεκαετία.

Το παιχνίδι επικεντρώνεται στα ίδια δίδυμα Tyler και Alyson Ronan. Ο Τάιλερ, που εκφράστηκε από τον Αύγουστο Aiden Black, πέρασε 10 χρόνια εκτός από τον Alyson (που εκφράστηκε από την Arica Lindbeck) σε ένα μέρος που ονομάζεται Fireweed Residential Center αφού πέθανε η μητέρα του. Ως νεαροί ενήλικες, τα δίδυμα έχουν επανενωθεί και σχεδιάζουν να πουλήσουν την οικογενειακή τους κατοικία. Προσπαθούν επίσης να καταλάβουν την τραγωδία που τους χώριζε εδώ και πολύ καιρό στην φανταστική πόλη της Αλάσκας στην έρημο Delos Crossing. Το εξέτασα σε υπολογιστή.

Φτιαγμένο για πρόσβαση

Αυτό το παιχνίδι δεν είναι για το αντίπαλο πλήθος. Είναι μια προσιτή εμπειρία με την οποία μπορεί να παίξει κάθε ενήλικας (έχει βαθμολογηθεί ώριμη για αναφορές σε ναρκωτικά, ήπιο αίμα, έντονη γλώσσα και βία) και απολαμβάνει για τους περίπλοκους χαρακτήρες, το μυστήριο και την καλή γραφή. Οι κριτικοί θα πουν ότι είναι ένας βαρετός “προσομοιωτής οδήγησης” χωρίς πολλή δράση, αλλά αυτό δεν με ενόχλησε. Δεν θα βρείτε προκλήσεις όπως δοκιμές πολτοποίησης κουμπιών και άλλα πράγματα που μπορεί να απενεργοποιήσουν άτομα που θέλουν απλώς να έχουν μια καλή ιστορία.

Για τα πρώτα 30 λεπτά του παιχνιδιού, δεν χρειάστηκε να κάνω τίποτα. Βυθίζομαι στην ομορφιά της ερημιάς της Αλάσκας και ένιωσα να εμπλέκονται στην ενοποίηση των διδύμων και πώς συναντήθηκαν αφού χώρισαν. Θα διαβάσετε πολλά πράγματα όπως παλιά γράμματα που ρίχνουν φως στο μυστήριο και θα λύσετε κάποια παζλ όπως κωδικοποιημένες συνδυαστικές κλειδαριές. Αλλά δεν θα συναντήσετε τίποτα πιο δύσκολο από το να βρίσκετε περιστασιακά πράγματα στο περιβάλλον.


Προειδοποίηση: αυτή η κριτική έχει spoilers –Ed.


Μια σαπουνόπερα ή ένα βαθύ μυστήριο

Πάνω: Η τηλεπάθεια φέρνει τα δίδυμα πιο κοντά και τα δοκιμάζει.

Πιστωτική εικόνα: Microsoft

Σε μερικές στιγμές, αναρωτήθηκα αν πες μου γιατί ήταν μια απλή σαπουνόπερα για μια οικογένεια που δεν τα κατάφερε. Από τη μικρή γεύση της τραγωδίας στην αρχή, η μητέρα Mary-Ann Ronan δεν φάνηκε να αποδέχεται τη μετάβαση από το φύλο της Tyler, μιας γυναίκας που γεννιέται με χαρακτήρα. Όταν ήταν 10 ετών, ο Τάιλερ έκοψε τα μακριά μαλλιά του και η Μαίρη-Άν πήγε βαθιά. Η Tyler δεν κατάλαβε γιατί η Mary-Ann φαινόταν τόσο θυμωμένη, αλλά υπέθεσε ότι είχε διαβάσει το περιοδικό της στο οποίο έγραψε για την επιθυμία της να γίνει άντρας.

Δεδομένου ότι αυτό είναι ένα παιχνίδι του Dontnod, του δημιουργού του Η ζωή είναι παράξενη σειρά, έχει ένα υπερφυσικό στοιχείο. Τα δίδυμα έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται ή να επικοινωνούν μεταξύ τους τηλεπαθητικά, χωρίς να μιλούν. Μπορούν να κάνουν μια συνομιλία ενώ μιλούν σε κάποιον που μπορεί να έχει κάτι να κρύψει. Μπορεί επίσης να συναντήσουν ορισμένα μέρη γύρω από το παιδικό τους σπίτι που προκαλούν αναμνήσεις, οι οποίες αναπαράγονται ως μερικές αναμνήσεις όπως παλιά βίντεο. Αυτός ο δεσμός δημιουργεί ψυχική ένταση και απειλεί να δημιουργήσει ρήγμα μεταξύ των διδύμων. Μου θύμισε το Quantic Dream’s Over and above: Two Souls.

Εάν βρείτε το σωστό σημείο, μπορείτε να ξαναζήσετε μια μνήμη. Αλλά μερικές φορές ο Tyler και ο Alyson έχουν διαφορετικές αναμνήσεις για το ίδιο γεγονός και πρέπει να αποφασίσετε ποιο είναι σωστό. Η επιλογή σας να συνδυάσετε τη μνήμη θα μπορούσε να έχει μια συναισθηματική επίδραση σε ένα από τα δίδυμα. Αυτός ο μηχανικός δίνει στο παιχνίδι το μυστήριο του, καθώς δεν καταλαβαίνετε πάντα γιατί η σκηνή που θυμάται έχει σημασία όταν συνδυάζετε τους χαμένους συνδέσμους. Εάν επιλέξετε τη σωστή μνήμη για να την πιστέψετε, θα σας οδηγήσει σε διαφορετική πορεία από μια άλλη που θα μπορούσε να είναι παραπλανητική. Μου άρεσε που αυτό το μέρος του παιχνιδιού μου έδωσε ένα κουμπί για να πατήσω και ήταν λίγο δύσκολο να βρω το ακριβές σημείο όπου έπρεπε να βάλω κάτι. Και δεν ήταν αργή σε λανθάνουσα κατάσταση, όπως μερικά από τα παιχνίδια του Dontnod ήταν στο παρελθόν.

Καθώς τα δίδυμα αναζητούν απαντήσεις, γνωρίζουν καλύτερα τους συμπολίτες τους, όπως τον Eddy. ιδιοκτήτης καταστήματος Tessa, ο οποίος είναι θρησκευτικός και δεν είναι πολύ ανεκτικός ως προς τη διαφυλική κατάσταση του Tyler. Ο σύζυγος της Tessa στο χέρι, Tom ή αλκοολικός πολυτεχνίτης Sam Kansky, ο οποίος εξακολουθεί να κλαίει Mary-Ann. Κάθε συνάντηση μαζί τους δεν είναι εύκολη, αλλά πρέπει να πιέσετε για να μάθετε πώς να εξαγάγετε περισσότερα μυστικά από αυτά.

Αυτό είναι όπου η αναζήτηση αλήθειας του Tyler και του Alyson γίνεται πιο δύσκολη, καθώς εξερευνούν ένα Ρασόμον– σαν ένα μυστήριο στο οποίο κάθε μάρτυρας θυμάται κάτι λίγο διαφορετικό. Ο παίκτης πρέπει να αποφασίσει ποια μνήμη είναι σωστή και αυτό οδηγεί σε μερικά από τα κύρια σημεία απόφασης του παιχνιδιού.

Η Microsoft είναι ο εκδότης, όχι η Square Enix, οπότε το παιχνίδι δεν φέρει το όνομα του Daily life is Unusual franchise. Και δεν κυκλοφορεί ως μακροχρόνιο επεισόδιο παιχνίδι, με μήνες μεταξύ επεισοδίων. Αυτό το παιχνίδι τριών κεφαλαίων θα πραγματοποιηθεί για τρεις εβδομάδες. Το τελευταίο κεφάλαιο έκανε πρεμιέρα στις 10 Σεπτεμβρίου. Δεδομένου ότι οι άνθρωποι τελειώνουν το παιχνίδι πιο γρήγορα από ένα κανονικό επεισόδιο, είμαι περίεργος να δω πώς οι αποφάσεις τους αλληλεπικαλύπτονται με τη δική μου.

Μια ευφάνταστη παιδική ηλικία

Πες μου γιατί

Πάνω: Πες μου γιατί τα δίδυμα επέστρεψαν στο παιδικό τους σπίτι – και το τραύμα.

Πιστωτική εικόνα: Microsoft

Το παιχνίδι διαθέτει γλυκές αναμνήσεις που τα δίδυμα έχουν περάσει από την παιδική τους ηλικία παίζοντας ως “πονηρά goblins”. Παρόλο που η μητέρα τους, η «σοφή πριγκίπισσα», ήξερε πώς να είναι αυστηρή, ενθάρρυνε αυτό το φανταστικό παιχνίδι, λέγοντάς τους παραμύθια που είχε δημιουργήσει για να απολαύσουν σε μια εποχή που τα βιντεοπαιχνίδια και η τηλεόραση ήταν απρόσιτα.

Τα κορίτσια έκλεψαν αντικείμενα από το σπίτι τους και τα έκρυψαν σε ένα κρησφύγετο goblin κάτω από το σπίτι. Τα παιδιά έχουν ένα βιβλίο γεμάτο παραμύθια, Το βιβλίο των Goblins, με αρκούδα, βάτραχο, το ανατριχιαστικό Mad Hunter και άλλους χαρακτήρες ζώων. Αυτά τα παραμύθια επιστρέφουν ως παζλ που πρέπει να λυθούν καθώς τα δίδυμα προσπαθούν να καταλάβουν τι προσπαθούσε να τους πει η μητέρα τους μέσα από την αλληγορία των ιστοριών. Μου άρεσε ο τρόπος που τα παζλ ήταν συνυφασμένα με τα γεγονότα της ζωής της Mary-Ann.

Το παιχνίδι με παιδιά είναι ένα συναρπαστικό μέρος του παιχνιδιού. Ως νεαροί ενήλικες, τα δίδυμα έγιναν συμπαθητικά. Η Alyson έχει έναν καλό φίλο στον συνάδελφό της Michael και γίνεται πηγή συντροφιάς για τον Tyler σε μια πόλη όπου η αποδοχή θα ήταν συνήθως δύσκολη.

Μου άρεσε επίσης όταν το παιχνίδι εξερεύνησε τον γηγενή πολιτισμό της Αλάσκας των ανθρώπων Tlingit. Έχει πολλούς χαρακτήρες Tlingit, όπως ο θετός πατέρας Eddy Brown, ο αρχηγός της αστυνομίας που σύντομα κάνει μια προσφορά ειρήνης με τη μορφή δαχτυλιδιού. Ο Τάιλερ μπορεί να ρίξει το δαχτυλίδι από το πλοίο ή να το βάλει στο δάχτυλό του. Δείχνει λίγη κουλτούρα Tlingit σε ένα ταξίδι σε νεκροταφείο, αλλά εύχομαι αυτό το μέρος του παιχνιδιού να ήταν πιο σε βάθος.

Συνολικά, είναι μια πολύ σύντομη εμπειρία, με τρία κεφάλαια που διαρκούν συνολικά εννέα ώρες. Αν ήταν ταινία, θα ήταν μίνι σειρά. Αλλά ως παιχνίδι, φαίνεται να περνάει τόσο γρήγορα.

Μια καλά διηγημένη ιστορία

Πες μου γιατί

Πάνω: Πες μου γιατί αναφέρεται σε τρία κεφάλαια.

Πιστωτική εικόνα: Microsoft

Στο τέλος, είναι μια καλή ιστορία. Μου άρεσε πολύ να μαθαίνω ότι ο καθένας έχει διαφορετικές προοπτικές και αν συλλέξετε αρκετά, μπορείτε να πάρετε μια αίσθηση για την αλήθεια. Πέρασα από μερικές αποφάσεις όπου είχα περιορισμένο όραμα, αλλά ως επί το πλείστον έκανα τις ίδιες επιλογές που έκαναν οι περισσότεροι άλλοι παίκτες.

Μου άρεσε ότι ο Τάιλερ είναι ένας λεπτός και προσεγμένος χαρακτήρας, όχι κάποιος ζωγραφισμένος με υπερβολικούς ή στερεοτυπικούς τρόπους. Για παράδειγμα, δεν χρειάστηκε να πολεμήσει για την ελευθερία του φύλου με μια πόλη γεμάτη τρανσφοβικούς ανθρώπους. Το να είσαι τρανσέξουαλ είναι μέρος της ιστορίας, αλλά δεν είναι ολόκληρος ο στόχος.

Οι προγραμματιστές επέλεξαν να εισαγάγουν τον αριθμό ανοιχτής γραμμής για την Εθνική Γραμμή Πρόληψης Αυτοκτονιών και τον ιστότοπο της Διεθνούς Ένωσης για την Πρόληψη της αυτοκτονίας. Αυτό είναι ένα νεύμα στο ζήτημα της ψυχικής υγείας, το οποίο έγινε τόσο σοβαρό κατά τη διάρκεια της πανδημίας και είναι ένα σχετικό θέμα για τους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Οι χαρακτήρες έχουν κρίσεις πανικού, οικογενειακές διαμάχες, απογοητεύσεις και αυτοκτονικές στιγμές. Ανακαλύπτουν μυστικά που οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να κρατούν θαμμένοι. Και μερικές φορές τα δίδυμα πιέζονται πολύ δυνατά.

Το παιχνίδι χειρίζεται αυτές τις στιγμές καλά και τους δίνει το νόημα. Δεν βασίζεται σε στερεότυπα ή τρόπους για να βρει εύκολες απαντήσεις και θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή άνεσης για όσους μπορούν να κατανοήσουν αυτά τα ζητήματα. Γι ‘αυτό μου άρεσε η ιστορία. Αντιμετωπίζει όλους τους χαρακτήρες του με καλοσύνη και ενσυναίσθηση που απελευθερώνει την πολυπλοκότητά τους.

Σημείο: 80/100

Πείτε μου γιατί είναι πλέον διαθέσιμο σε υπολογιστή και Xbox One και ως μέρος του Xbox Game Move. Ο εκδότης παρείχε στο GamesBeat έναν κωδικό υπολογιστή για τους σκοπούς αυτής της κριτικής.



[via]

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.