Τα αυτόνομα ακουστικά VR είναι τελικά έτοιμα να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός

Τα αυτόνομα ακουστικά VR είναι τελικά έτοιμα να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός


Οι εκδηλώσεις πολυμέσων από εταιρείες τεχνολογίας βασικά βασίζονται σε δύο κατηγορίες: Εκδηλώσεις σε στιλ Apple όπου νέα ολοκληρωμένα προϊόντα αποκαλύπτονται λίγο πριν φτάσουν στα καταστήματα και εκδηλώσεις τύπου Qualcomm όπου εμφανίζονται νέες τεχνολογίες. αποκάλυψε πολύ πριν από την πραγματική διαθεσιμότητα, μερικές φορές χωρίς καν να ονομάσουμε τα πρώτα προϊόντα που θα περιλαμβάνουν καινοτομίες. Αντί να ονομάζω ένα είδος εκδήλωσης “καλύτερο” από το άλλο, θεωρώ και τα δύο πολύτιμα. Η Apple αποκαλύπτει «τι είναι τώρα» ενώ η Qualcomm δείχνει «τι θα είναι».

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Qualcomm ανακοίνωσε ένα επαναστατικό chipset για συσκευές μικτής πραγματικότητας που ονομάζεται Snapdragon XR2, ακολουθώντας την παραπάνω στρατηγική “δείτε τι έρχεται”. Χτισμένο ειδικά για αυτόνομα ακουστικά VR και AR, το XR2 φαινόταν έτοιμο να καπνίσει τα τσιπ Snapdragon 835 που είναι έτοιμα για smartphone και χρησιμοποιούνται σε συσκευές όπως ο καταναλωτής Oculus Quest και επιχείρηση HTC Vive Focus Plus, χάρη στις βελτιώσεις απόδοσης γενεών. Ένα γράφημα υποσχέθηκε να διπλασιάσει την απόδοση της CPU και της GPU, τέσσερις φορές την απόδοση των pixel, έξι φορές την ανάλυση της οθόνης και 11 φορές την ειδική TOPS AI. Εν ολίγοις, τα ακουστικά VR all-in-one που βασίζονται σε XR2 θα λειτουργούσαν πολύ περισσότερο σαν υπολογιστές από τα κινητά τηλέφωνα.

Το πρόβλημα της Qualcomm – και κατ ‘επέκταση, όλων των άλλων – ήταν ότι δεν είχε ένα πραγματικό προϊόν για να ανακοινώσει με το σούπερ τσιπ. Ο προγραμματιστής του Pokémon Go Niantic είπε ότι σχεδίαζε Γυαλιά AR που τροφοδοτούνται από XR2, αλλά δεν προσέφερε χρονοδιάγραμμα ή εικόνες και η Qualcomm πρότεινε ότι οι ανακοινώσεις OEM ακολουθούν τα προγράμματα των συνεργατών της. Δύο μήνες αργότερα, μια γαλλική εκκίνηση Λύγκας έχει υποσχεθεί την κυκλοφορία του καλοκαιριού 2020 για το πρώτο ακουστικό που βασίζεται στο XR2, το 1.500 $ Lynx R-1. Στα μέσα Σεπτεμβρίου, ωστόσο, το R-1 δεν στάλθηκε και η Lynx συνεχίζει να εγγυάται προϊόντα “πρώτης παρτίδας” σε άτομα που προπαραγγέλλουν σήμερα.

Πάνω: το Lynx R-1.

Πιστωτική εικόνα: Lynx

Παρόλο που η Qualcomm δεν ανταποκρίθηκε σε έρευνα σχετικά με αυτό το σημείο, υπάρχουν ενδείξεις ότι το R-1 δεν θα είναι το πρώτο ακουστικό Snapdragon XR2 στην αγορά. Αυτή την εβδομάδα, υποτίθεται Geekbench 5 αποτελέσματα εμφανίστηκε για ένα απροσδόκητο HTC Vive Focus το μοντέλο με XR2 και οι προδιαγραφές ταιριάζουν με τα γνωστά σχετικά με την πιθανή διαμόρφωση του νέου chipset: μια CPU 8 πυρήνων που λειτουργεί στα 1,8 GHz, σε συνδυασμό με το Android 10. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν βαθμολογίες μονής και πολυπύρηνης 924 και 3415 , αρκετές φορές ταχύτερα από τους αριθμούς που εμφανίζονται στα ακουστικά επεξεργαστή Snapdragon 835 όπως το Oculus Quest (267/746). Οι λεπτομέρειες της μνήμης πρόσθεσαν αξιοπιστία στα αποτελέσματα, σύμφωνα με τις προσδοκίες ότι το XR2 θα συνδυαστεί γενικά με 6 GB μνήμης RAM, σε σύγκριση με 4 GB σε λύσεις προηγούμενης γενιάς.

Οι επαγγελματίες χρήστες μπορεί να ενδιαφέρονται για το νέο Focus – το Focus Plus κοστίζει περίπου το μισό από αυτό που η Lynx σκοπεύει να χρεώσει για το R-1 – αλλά δεν νομίζω ότι αυτά θα είναι τα μόνα ακουστικά Snapdragon XR2 διαθέσιμα στο εγγύς μέλλον. Αντιθέτως, πιστεύω ότι το XR2 βρίσκεται στα πρόθυρα να υιοθετηθεί από τους κατασκευαστές ακουστικών VR και AR, όπως ακριβώς Qualcomm προβλεπόμενη VentureBeat πέρυσι, που σημαίνει ότι είμαστε τελικά έτοιμοι για μια ανεξάρτητη μικτή πραγματικότητα για να προχωρήσουμε το πολυαναμενόμενο μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.

Πώς θα μοιάζουν πραγματικά οι εικόνες με τεχνολογία XR2;

Λάβετε υπόψη ότι ενώ η Qualcomm παρέχει τόσο το chipset όσο και το πλατφόρμες αναφοράς για προγραμματιστές, τα έτοιμα ακουστικά XR2 διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία. Για παράδειγμα, το γεγονός ότι το chipset μπορεί θεωρητικά να εμφανίζει έξι φορές την ανάλυση των προηγούμενων οθονών εικονικής πραγματικότητας δεν σημαίνει ότι η συνέχεια του Focus θα προσφέρει στην πραγματικότητα έξι φορές την προηγούμενη ανάλυση ενός δεδομένου ακουστικού. Ιστορικά, η Qualcomm παρέχει ικανότητα σε επίπεδο chip, οπότε εναπόκειται σε κάθε OEM να επιλέξει τα μέρη που έχουν νόημα για ένα συγκεκριμένο κοινό, ένα σύνολο εφαρμογών και ένα εύρος τιμών.

Πιστεύω ακράδαντα ότι η γενική τάση θα είναι προς οθόνες VR υψηλότερης ανάλυσης, αλλά με πολλαπλάσια στο εύρος 1,5-2Χ αντί για 6Χ. Πριν από αρκετούς μήνες, συζήτησα την αξιοσημείωτη διαφορά στην οπτική ευκρίνεια που προσφέρει Το Po’s Neo 2, η οποία προσφέρει ανάλυση 1.920 x 2.160 ανά μάτι, σχεδόν διπλάσια από τη λεπτομέρεια που παρέχεται από τις διπλές οθόνες 1.440 x 1.600 του Oculus Quest. Υπό τις σωστές συνθήκες, οι οθόνες σε αυτήν την ανάλυση ενδέχεται να στερούνται σε μεγάλο βαθμό από το “εφέ πόρτας οθόνης”, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν μεμονωμένα εικονοστοιχεία μέσα σε μαύρα πλέγματα, επιβαρύνοντας τις GPU για να παρέχουν αρκετά πολύγωνα και λεπτομέρειες. υφές για να εκπλήξει τους χρήστες.

Δεδομένου ότι το Neo 2 τροφοδοτείται από ένα Snapdragon 845 – ένα τσιπ που είναι περίπου στα μισά του δρόμου μεταξύ του 835 και του XR2 όσον αφορά την απόδοση – περιμένω τα ακουστικά XR2 να ξεπεράσουν την προσφορά του Pico. Όπως σημείωσα τον Ιούνιο, τα γραφικά του Neo 2 μοιάζουν με εκδόσεις υψηλότερης ανάλυσης των γραφικών Quest, με ανεπαίσθητα ταχύτερο ρυθμό ανανέωσης (75Hz έναντι 72Hz του Quest). Με βάση τα όσα είπε η Qualcomm σχετικά με το XR2 και τι έχει δείξει το Lynx για το Lynx-R1, είναι δίκαιο να υποθέσουμε ότι η νέα ομάδα ακουστικών θα χρησιμοποιεί συνήθως, αν όχι καθολικά, ρυθμούς ανανέωσης 90Hz. Αυτό σημαίνει ταχύτητες προβολής κατηγορίας PC, με μικρότερη πιθανότητα ναυτίας.

Το Facebook Horizon είναι ένας εικονικός κοινωνικός χώρος.

Πάνω: Το Facebook Horizon, που εμφανίζεται σε υπολογιστή, είναι ένας εικονικός κοινωνικός χώρος για κοινές αλληλεπιδράσεις και εμπειρίες ψυχαγωγίας.

Πιστωτική εικόνα: Facebook

Το Facebook έχει εκπλήξει όλους με την απόδοση της Quest σε αυτή τη γενιά, τραβώντας πιο σύνθετες εικόνες από το Snapdragon 835 από οποιονδήποτε άλλο (εκτός ίσως από έναν μάγο τρισδιάστατων γραφικών από Το διαμέτρημα του Τζον Κάρμακ) θα μπορούσε να φανταστεί. Η Qualcomm πρότεινε ότι το XR2 έχει διπλάσια ισχύ CPU και GPU από το 835, αλλά αν πιστεύουμε ότι τα πρώτα κριτήρια αξιολόγησης, αυτό πωλεί τις δυνατότητες του νέου chipset. Από τότε που η Quest κατάφερε κατά προσέγγιση – δεν ταιριάζει – τα γραφικά των τίτλων PlayStation VR, αναμένεται ότι οι τίτλοι που βασίζονται σε XR2 θα ανταγωνίζονται την τρέχουσα γενιά κονσόλας VR, αν όχι για PC VR entry-level. Εκτός από τα παιχνίδια, αυτό σημαίνει ότι οι κοινωνικές εφαρμογές όπως Facebook Horizon είναι εφαρμογές παραγωγικότητας / ροής όπως η εικονική επιφάνεια εργασίας Μπορεί να φαίνεται περισσότερο ή λιγότερο λεπτομερές, περίπλοκο και ρευστό σε ακουστικά με XR2 όπως και στο Oculus Rift.

Μια προειδοποίηση: “η τρέχουσα γενιά” και “επίπεδο βάσης” είναι κινούμενοι στόχοι. Ένα αρχείο απέχει μόλις δύο μήνες σήμερα μετάβαση στη δημιουργία κονσόλαςακόμα και οι βασικοί υπολογιστές βελτιώνουν την απόδοση γραφικών κάθε μέρα. Δεν είναι δυνατόν στον κόσμο τα ακουστικά XR2 για κινητά να εξαλείψουν εντελώς την ανάγκη για εξειδικευμένα μηχανήματα υψηλών προδιαγραφών, αλλά εάν συνεχιστεί η τάση Quest, το οπτικό δέλτα μεταξύ ενσύρματων και ασύρματων ακουστικών θα έχει σημασία για λιγότερα άτομα.

Και το XR2 AI;

Ενώ οι ανεπεξέργαστοι αριθμοί αποκαλύφθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο, οι δυνατότητες επεξεργασίας του Snapdragon XR2 υποτιμούνται και θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντικό παράγοντα για τη βελτίωση της απόδοσης των ακουστικών μικτής πραγματικότητας. Εδώ, το χάσμα μεταξύ Snapdragon 835 και XR2 είναι μια 11πλάσια βελτίωση: 15 τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο (TOPS) έναντι περίπου 1,3 TOPS στο 835. Τα δύο τρίτα περισσότερο από ό, τι η Qualcomm περιλαμβάνει στην τάξη του φορητού υπολογιστή Snapdragon 8cx Gen 2και σε χαρτί, ισοδύναμο με αυτό που περιέχεται στο αρχείο Snapdragon 865 της ναυαρχίδας κατηγορίας chipset smartphone.

Λέω “στα χαρτιά” γιατί ο ακατέργαστος αριθμός οδηγιών δεν λέει απαραίτητα ολόκληρη την ιστορία της απόδοσης του AI. Η ποσότητα είναι σημαντική, αλλά και η ποιότητα και η στάθμη του συστήματος σε θέματα μηχανικής και λογισμικού για τη χρήση δυνατοτήτων. Τούτου λεχθέντος, αν κοιτάξετε πίσω τις πρώτες μέρες του Oculus Quest, το περιορισμένο σύστημα μηχανικής όρασης παρείχε μαγικά σάρωση SLAM τοπικής κλίμακας και παρακολούθηση ελεγκτή 6DoF, την οποία το Facebook ενημέρωσε αργότερα με λογισμικό για να προσθέσει εξαιρετικά ομαλή παρακολούθηση χεριών. . Φανταστείτε τι θα μπορούσε να κάνει ένα ακουστικό 10x με την παρακολούθηση και τις κάμερες και, στη συνέχεια, υποθέστε ότι η λήψη ορισμένων εργασιών που σχετίζονται με το AI από την CPU θα το ελευθερώσει και για καλύτερη συνολική απόδοση.

Εικονική εικόνα χεριών από την παρακολούθηση χεριών Oculus Quest

Πάνω: Παρακολούθηση χεριών Oculus Quest.

Πιστωτική εικόνα: Facebook

Υπάρχουν άλλοι τρόποι με τους οποίους οι δυνατότητες AI μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση των ακουστικών μικτής πραγματικότητας, όπως ενδυνάμωση των ελεγχόμενων από υπολογιστή αντιπάλων και δημιουργία λύσεων για ημι-μυθιστορήματα προβλήματα. Θα επιτρέψουν επίσης πλουσιότερα φωνητικά χειριστήρια και, για ακουστικά επαυξημένης πραγματικότητας, θα βοηθήσουν στην τμηματοποίηση ζωντανών εικόνων, ώστε να μπορούν να συνδυαστούν απρόσκοπτα με ψηφιακό περιεχόμενο.

Πόση ώρα?

Χάρη στην πανδημία COVID-19 και τη γενική οικονομική αβεβαιότητα, τα σχέδια πολλών προγραμματιστών XR άλλαξαν το 2020: Το Magic Leap έχει καταρρεύσει, Ο CEO της HTC Facebook παραιτήθηκε μετονομάστηκε Oculus Connect και μετακινήθηκε εντελώς onlineκαι περισσότερους προγραμματιστές εικονικής πραγματικότητας περιστρεφόμενος, ξεπουλούσανκαι / ή ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ. Στο βαθμό που η Lynx θα περίμενε εύλογα να φτάσει στην υποσχεμένη καλοκαιρινή του ημερομηνία για το R-1 τον Φεβρουάριο, δεν είναι ακριβώς έκπληξη που δεν το έκανε.

Τίποτα δεν είναι σίγουρο σε αυτό το σημείο, αλλά είμαι πολύ σίγουρος ότι είμαστε κοντά στο να βλέπουμε τα ακουστικά Snapdragon XR2 σε καταστήματα, συγκεκριμένα, τα πρώτα που δεν έχουν συνδεσιμότητα 5G, παρά περισσότερα πολυτελή μοντέλα που θα συνδυάζουν ισχυρή ισχύ CPU / GPU / AI με το ελευθερία κυψελοειδούς σύνδεσης. Δεν τα περιμένω μέχρι το επόμενο έτος το νωρίτερο, και ακόμη και τότε, μόνο στις περιοχές με ισχυρότερη υποδομή 5G από αυτήν που έχουμε σήμερα στις ΗΠΑ. Όταν συμβεί αυτό – και είναι πότε, όχι εάν – θα αρχίσουμε να βλέπουμε VR και AR παντού, και αυτό είναι ένα άλλο τεράστιο βήμα μπροστά για αυτήν την ήδη συναρπαστική και ταχέως εξελισσόμενη συλλογή τεχνολογιών.



[via]

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.