Astro’s Playroom Review


Πάνε περίπου 29 χρόνια από τότε που μπήκα στον μαγικό κόσμο του gaming με το Master System και το Alex Kidd in Miracle World, το οποίο ήταν προεγκατεστημένο στην κονσόλα της Sega. Μπορεί τα μαλλιά μου και τα γένια μου να έχουν ασπρίσει, ωστόσο κάθε φορά που κυκλοφορεί μια νέα κονσόλα, το παιδί που κρύβεται μέσα μου βρίσκει την ευκαιρία να βγει στην επιφάνεια. H εμπειρία μου με το PS5 ήταν αντίστοιχη με αυτή που βίωσα με την πρώτη κονσόλα μου και το γεγονός αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό με το Astro’s Playroom. Η αναφορά στο Alex in Miracle Word δεν είναι τυχαία, καθώς από τότε έχουμε να δούμε έναν “ολοκληρωμένο” τίτλο να βρίσκεται προεγκατεστημένος σε μια κονσόλα κατά το λανσάρισμά της. Και λέμε ολοκληρωμένο για να διαχωρίσουμε το Astro’s Playroom από εγχειρήματα τύπου The Playroom και Welcome Park που βρίσκονταν προεγκατεστημένα στα PS4 και PS Vita.

Η αποστολή πάντως που καλείται να εκπληρώσει το Astro’s Playroom είναι ανάλογη με αυτή του The Playroom και του Welcome Park, κοινώς να μυήσει τους παίκτες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κονσόλας, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση εντοπίζονται κυρίως στο χειριστήριο DualSense. Για να είμαστε ειλικρινείς, η Sony θα μπορούσε πολύ απλά να καταφύγει στη συμβατική λύση των minigames, εντούτοις ανέθεσε στην ASOBI Team το δύσκολο έργο της ανάπτυξης ενός τίτλου που όχι μόνο θα αναδεικνύει τις δυνατότητες του DualSense, αλλά θα το κάνει και με έναν ανεπιτήδευτο τρόπο. Όπως θα δούμε παρακάτω, το Astro’s Playroom είναι ένα γοητευτικό 3D Platformer που επιτυγχάνει πλήρως τον σκοπό του, ο οποίος δεν άλλος από το να σας “γνωρίσει” το PlayStation 5 και να σας ταξιδέψει μέσω μιας σειράς από easter eggs στο ένδοξο παρελθόν της σειράς οικιακών και φορητών κονσολών της Sony.

Σε επίπεδο gameplay, η νέα δουλειά της ASOBI Team παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες με το Astro Bot Rescue Mission που είχε κυκλοφορήσει πριν από δύο περίπου χρόνια για το PlayStation VR. Εδώ βέβαια η αποστολή σας δεν είναι να σώσετε τους ρομποτικούς φίλους σας, αλλά να εξερευνήσετε τέσσερις κόσμους, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός κεντρικού hub. Οι ονομασίες των τοποθεσιών αυτών είναι ιδιαίτερα πρωτότυπες, παραπέμποντας στο hardware της κονσόλας. Για παράδειγμα, ο… δροσιστικός κόσμος “Cooling Springs” παραπέμπει στο σύστημα ψύξης του PS5. Το γεγονός δε ότι έχουμε τέσσερις ξεχωριστές τοποθεσίες δεν είναι διόλου τυχαίο, ωστόσο δεν θα επεκταθούμε περισσότερο σε αυτό το κομμάτι για να αποφύγουμε τα spoilers.

Καθένας από τους τέσσερις κόσμους χωρίζεται με τη σειρά του σε τέσσερα επίπεδα και στα μισά εξ’ αυτών ο Astro φορά μια ειδική στολή που τον μεταμορφώνει σε βάτραχο, μαϊμού, μπάλα και διαστημόπλοιο. Στα πιο “συμβατικά” επίπεδα, ο έλεγχος του ήρωα γίνεται κατά βάση με τον αναλογικό μοχλό και μπορείτε να πραγματοποιήσετε άλματα, να επιτεθείτε με τις γροθιές σας ή να χρησιμοποιήσετε όπλα, όπως τόξα και πολυβόλα.

Αντίθετα, στα υπόλοιπα επίπεδα ο έλεγχος του χαρακτήρα σας γίνεται κατά βάση με τα motion controls και τα adaptive triggers του DualSense. Παραδείγματος χάριν, στον κόσμο “Cooling Springs” o Astro φορά μια στολή βατράχου, οπότε θα πρέπει να μετακινηθείτε αποκλειστικά με άλματα. Για να πηδήξετε θα πρέπει να κρατήσετε πατημένη τη σκανδάλη του χειριστηρίου και ύστερα να την αφήσετε. Όσο πιο μεγάλη δύναμη ασκήσετε, τόσο ψηλότερο θα είναι και το άλμα σας, ωστόσο θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι ο έλεγχος της κατεύθυνσης του χαρακτήρα σας γίνεται αποκλειστικά μέσω των motion controls.

Αντίστοιχα, στον κόσμο “CPU Jungle”, όπου ο Astro μετατρέπεται σε μια ρομποτική μαϊμού, χρησιμοποιείτε τις σκανδάλες για να σκαρφαλώσετε και τα motion controls για να κάνετε μονόζυγο. Στον κόσμο αυτό βλέπουμε πως τα επίπεδα δύναμης που ασκείτε στις adaptive σκανδάλες του DualSense μπορούν να διαφοροποιήσουν την όλη εμπειρία. Λόγου χάρη, αν πατήσετε ελαφρώς την σκανδάλη ο Astro μπορεί να κρατηθεί πάνω σε εύθραυστους βράχους, αντιθέτως αν πατήσετε με δύναμη τις σκανδάλες οι βράχοι θα σπάσουν. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στη χρήση του τόξου, αν και σε αυτές τις περιπτώσεις η σκόπευση γίνεται τόσο μέσω του αναλογικού μοχλού, όσο και μέσω των motion controls. Στον κόσμο “Memory Sky” θα έχετε την ευκαιρία να αξιοποιήσετε και το touchpad του χειριστηρίου, καθώς μέσω αυτού καλείστε να μετακινήσετε τον Astro, ο οποίος παίρνει τη μορφή μιας μπάλας.

Για να είμαστε ειλικρινείς, ποτέ δεν συμπαθούσαμε ιδιαίτερα τα motion controls, αφού δεν θεωρούσαμε ότι προσφέρουν την απαιτούμενη ακρίβεια. Το Astro’s Playroom μπορεί να μην μας μετέτρεψε σε ένθερμους υποστηρικτές των motion controls, ωστόσο περάσαμε όμορφα μαζί του, ίσως γιατί βρήκαμε αυτό που αναζητούσαμε, δηλαδή την κατάλληλη ανίχνευση των κινήσεων μας και την ανάλογη απόκριση στις εντολές μας. Οι χειρισμοί που απαιτούνται για να ολοκληρώσετε τους τέσσερις κόσμους, σίγουρα μπορούν να εκτελεστούν ακόμη και από έναν αρχάριο παίκτη, ωστόσο αν θελήσετε να εντοπίσετε όλες τις “κρυφές” περιοχές και να συλλέξετε όλα τα collectibles μπορεί να… ζοριστείτε λίγο, αφού σε αυτήν την περίπτωση απαιτούνται επιδέξιοι χειρισμοί χειρουργικής ακριβείας.

Σε γενικές γραμμές, ο βαθμός πρόκλησης είναι χαμηλός, ωστόσο υπάρχουν οχτώ ειδικά διαμορφωμένα levels, τα οποία απευθύνονται στους speed-runners. Σε αυτά τα levels κάθε θάνατος, ο οποίος μπορεί να προκύψει από ένα λάθος άλμα στο κενό ή από κάποια παγίδα, σας οδηγεί ξανά στην αρχή του speed-run σας. Για να θεωρηθεί ένα speed-run καλό, τότε θα πρέπει ο χρόνος που θα κάνετε να είναι κάτω από 60 δευτερόλεπτα. Περιμένουμε να κυκλοφορήσει το PS5 ώστε να μπορέσουμε να συγκρίνουμε τις επιδόσεις μας με αυτές των υπολοίπων παικτών.

Η νέα περιπέτεια του Astro θα σας κρατήσει συντροφιά για 4-5 ώρες, ωστόσο υπάρχει αρκετό… ψωμί για όσους θέλουν να εξερευνήσουν διεξοδικά τον κόσμο του. Σε κάθε κόσμο υπάρχουν μπόλικα collectibles/easter eggs για να ανακαλύψετε, ενώ με τα νομίσματα που συλλέγετε σε κάθε πίστα μπορείτε να ξεκλειδώσετε διάφορα διακοσμητικά αντικείμενα. Μπορείτε επίσης να αλληλεπιδράσετε με αυτά τα αντικείμενα στην αίθουσα PlayStation Labo. Θα σας αφήσουμε να ανακαλύψετε μόνοι σας ποια ακριβώς είναι αυτά αντικείμενα…

Το Astro’s Playroom μπορεί να μην είναι ο καταλληλότερος τίτλος για να βγάλουμε συμπεράσματα για τις συνολικές δυνατότητες του hardware, ωστόσο αφήνει καλές εντυπώσεις και μας δίνει μια πρώτη εικόνα της νέας γενιάς οικιακών κονσολών. Το ζητούμενο από τη νέα γενιά είναι μηδενικοί χρόνοι φόρτωσης, 4K ανάλυση και σταθερό frame rate στα 60 -τουλάχιστον- καρέ ανά δευτερόλεπτο. Αυτό ακριβώς έχουμε και εδώ.

Στο ηχητικό κομμάτι, βρήκαμε το soundtrack άκρως επαναλαμβανόμενο, ενώ παράλληλα η ποικιλία των μουσικών θεμάτων είναι εξαιρετική μικρή. Τα ηχητικά εφέ μας άφησαν εκ διαμέτρου αντίθετες εντυπώσεις, αφού δίνουν “ζωή” στον κόσμο του παιχνιδιού και συντελούν στη δημιουργία μιας φαντασμαγορικής ατμόσφαιρας. H αντίληψη του κόσμου αυτού ενισχύεται από την απτική ανάδραση, αλλά και από το ηχείο του DualSense. Όταν μπήκαμε σε μια αμμοθύελλα στον κόσμο “Cooling Springs”, νιώσαμε τις αντίστοιχες δονήσεις στο χειριστήριο μας και ακούσαμε τους ανάλογους ήχους, αισθανθήκαμε δηλαδή ότι όντως βρισκόμασταν εκεί και παλεύαμε με τα στοιχεία της φύσης. Αυτός ακριβώς είναι ο ορισμός μιας immersive εμπειρίας.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PS5, η οποία μας παραχωρήθηκε από τη Sony Hellas.

To Astro’s Playroom σαφέστατα δεν φέρνει την επανάσταση στον χώρο των Platformers σε επίπεδο gameplay μηχανισμών, ωστόσο αναδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ιδιότητες του DualSense. Είναι ακόμη νωρίς και δεν θέλουμε να κάνουμε βαρύγδουπες δηλώσεις, όμως αν οι developers εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες αυτές, τότε θα ζήσουμε μια νέα εποχή στο gaming. Μια εποχή στην οποία θα νιώθουμε αυτό ακριβώς που βλέπουμε στην οθόνη μας. Εάν κάτι μας αφήνει παραπονεμένους αυτό είναι η σχετικά μικρή διάρκεια και ο χαμηλός βαθμός πρόκλησης. Ελπίζουμε να δούμε μερικά δωρεάν DLC που να επεκτείνουν τη συνολική αντοχή του τίτλου στο χρόνο.



Source link