Ben Decker: Το μέλλον του Xbox, του Xbox Game Pass και του retail


Η ώρα της κυκλοφορίας των Xbox Series S και Xbox Series X έφτασε και το Enternity είχε τη δυνατότητα να μιλήσει -αποκλειστικά για την Ελλάδα- με τον Ben Decker, επικεφαλής του τμήματος gaming services στην Microsoft. Στη συζήτησή μας αναλύθηκε το πλάνο της αμερικανικής εταιρείας για τα του Xbox Game Pass, των τίτλων της Bethesda και των δύο νέων συστημάτων γενικότερα. Απολαύστε τη στη συνέχεια του άρθρου.

Enternity: Έχετε δηλώσει πως θέλετε να δείτε το Xbox Game Pass παντού. Τι χρειάζεται αυτό για να επιτευχθεί; Είναι θέμα αγοράς; Είναι θέμα νοοτροπίας; Είναι θέμα των gamers;
Ben Decker: Για να ολοκληρωθεί μια υπηρεσία σαν το Xbox Game Pass απαιτείται μια μεγάλη επένδυση, σε επίπεδο υποδομής, τεχνολογίας, σε επίπεδο παιχνιδιών που έχουν κυκλοφορήσει ήδη, σε επίπεδο παιχνιδιών που δημιουργούνται τώρα. Δείχνει την δέσμευση της Microsoft και το όραμά της για το μέλλον και το cloud computing. Στόχος μας είναι να πετύχουμε όλα τα παραπάνω και υπάρχουν μερικές προκλήσεις σε επίπεδο τεχνολογίας που καλούμαστε να ξεπεράσουμε. Υπάρχουν ωστόσο αρκετά ακόμη πάνω στα οποία δουλεύουμε καθημερινά, οπότε θεωρώ πως σύντομα θα έχουμε να πούμε και περισσότερα γι’ αυτό. Είναι λοιπόν, για να ολοκληρώσω, θέμα οράματος από πλευράς Xbox και από πλευράς Microsoft και κινούμαστε πιστά στο πλάνο μας προς ένα gaming προσιτό σε όλους, οπουδήποτε, οποτεδήποτε.

Enternity: Το Xbox Game Pass δείχνει τη στρατηγική της Microsoft να επεκτείνει και να δημιουργήσει το δικό της κοινό, κάτι σαν αυτό που έχει κάνει η Nintendo, βγαίνοντας από αυτό το ράλι επιδόσεων του hardware. Είναι αυτό αρκετό για την υποστήριξη των AAA games που χρειάζονται αρκετά χρόνια για να αναπτυχθούν;
Ben Decker: Ναι, θεωρώ πως είναι υπερ-αρκετό. Σχεδιάσαμε το πρόγραμμα για να το εκμεταλλευτεί μια βιομηχανία που βασίζεται στη δημιουργικότητα και στο όραμα. Δεν είναι απαραίτητο πως απλά με το Xbox Game Pass αρπάζουμε τον καταναλωτή που θα αγόραζε το game και του το προσφέρουμε μέσω της συνδρομής. Το μέσο game που ανεβαίνει στην υπηρεσία βλέπει τον αριθμό των gamers που το απολαμβάνουν να αυξάνεται κατά 6 φορές. Σε indie games μικρότερων studios αυτός ο αριθμός μπορεί να φτάσει και στο 50x! Τα στατιστικά μας δείχνουν ότι περισσότεροι παίκτες παίζουν games με το Xbox Game Pass. Και παίζουν περισσότερα games. Όχι μόνο λοιπόν οι καταναλωτές παίρνουν περισσότερα από μια συσκευή ή μια υπηρεσία, υπάρχουν αρκετά περισσότερα πλεονεκτήματα για τους developers. Και το θέμα είναι πως οι gamers γνωρίζουν studios και franchises τα οποία και παίζουν και εκτός Xbox Game Pass. Άρα ουσιαστικά πυροδοτούμε ένα μηχανισμό εξερεύνησης. Που σίγουρα καλύπτει και το κομμάτι των ΑΑΑ games που με ρωτήσατε. Δεν θα πιέσουμε κανέναν συνεργάτη μας, θέλουμε να έχουν οι gamers περισσότερες επιλογές.

Enternity: Γνωρίζουμε πως η ελληνική αγορά είναι δύσκολη για το Xbox. Είναι το Xbox Game Pass ένας καλός τρόπος να προσεγγίσετε τέτοιες…δύσκολες αγορές;
Ben Decker: Πρόκειται για μια εξαιρετική υπηρεσία. Δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο τρόπο να γνωρίσει κανείς τόσα πολλά games ταυτόχρονα και με μια τέτοια μηνιαία τιμή. Σκεφτείτε μια παρέα με έναν από τους 3-4 φίλους που δεν παίρνει ποτέ ένα game στην κυκλοφορία του. Δεν μπορεί η παρέα να παίξει μαζί. Με το Xbox Game Pass κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Νομίζουμε ότι αυτό θα μας βοηθήσει σίγουρα και σε αγορές όπως η ελληνική.

Enternity: Με την επένδυση που έχετε κάνει στο Xbox Game Pass, είναι σίγουρο ότι έχετε πλέον μεγαλύτερο κοινό να απευθυνθείτε. Σε παίκτες σε κινητά και σε PC. Θεωρείτε πως θα βοηθήσει η προσέγγιση σε αυτό το νέο κοινό να μπει στη διαδικασία να αποκτήσει και μια κονσόλα Xbox;
Ben Decker: Αυτό που κάνουμε είναι πως τυπικά ενεργοποιούμε/εμφανίζουμε μια δυνατότητα. Σίγουρα το να ξέρει κάποιος πως θα παίξει στο PC ή στο tablet του και μετά θα έχει επιλογές cross-play ή και cross-save θα του δώσει έξτρα κίνητρα να κινηθεί και προς μια κονσόλα Xbox. Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί αυτή η μεγαλύτερη κοινότητα με επιλογές προς τον gamer σε κάθε επίπεδο.

Enternity: Οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν παιχνίδια στη γλώσσα μας. Είδαμε πως τα ελληνικά μπήκαν στην κονσόλα και το λειτουργικό και πλέον με το Xbox Game Pass μπορείτε να προσεγγίσετε και περισσότερο κοινό. Είναι με αυτά τα δεδομένα πιο πιθανό να δούμε ελληνικά και στα videogames;
Ben Decker: Είναι ξεκάθαρο πως θέλουμε να κάνουμε τα παιχνίδια προσβάσιμα σε ολοένα και περισσότερους παίκτες σε κάθε άκρη του πλανήτη. Μελετάμε πάντα όλα τα δεδομένα ανά αγορά και σίγουρα όλο αυτό θα μας βοηθήσει στο να πάρουμε μια απόφαση για κάτι τέτοιο.

Enternity: Ας πάμε στην εξαγορά της Zenimax και το κατά πόσο τα παιχνίδια της θα είναι αποκλειστικά στις κονσόλες Xbox και στην υπηρεσία Xbox Game Pass. Τι θα είναι καλύτερο για το μέλλον της υπηρεσίας και της πλατφόρμας θεωρείτε; Να κρατήσετε τα παιχνίδια αποκλειστικά ή να κάνετε την υπηρεσία/τα games διαθέσιμη/α παντού;
Ben Decker: O Phil Spencer τόνισε για το θέμα πως οι αποφάσεις μας θα λαμβάνονται ανά περίπτωση για τα παιχνίδια της Zenimax. Στόχος της Microsoft είναι να δίνει στον παίκτη, αλλά και στον developer επιλογές. Αυτό που θα κάνουμε είναι αυτό που θεωρούμε καλύτερο για το εκάστοτε game.

Enternity: Τέλος, ποια είναι η θέση του retail στο μέλλον του gaming που οραματίζεται η Microsoft και το Xbox;
Ben Decker: Θα συνδέσω αυτήν την απάντηση με την προηγούμενη που σας έδωσα. Στόχος της Microsoft είναι να δίνει επιλογές. Για μένα, η συνδρομή στο Xbox Game Pass είναι η καλύτερη λύση και επιλογή. Ωστόσο, όπως υπάρχουν πολλοί που εκτιμούν τα πλεονεκτήματα των digital αγορών, υπάρχουν ακόμη πάρα πολλοί gamers που θέλουν το retail box τους. Να πάνε στο κατάστημα και να το αγοράσουν. Εκτιμούμε πάρα πολύ τους συνεργάτες μας στο λιανεμπόριο και ξέρουμε ότι είναι κινητήριος μοχλός στη βιομηχανία. Αν λοιπόν θέλεις να προσεγγίσεις τα πολλά δισεκατομμύρια gamers εκεί έξω, χρειάζεται να προσφέρεις λύσεις για όλους. 





Source link