NBA 2K21 Review – Enternity.gr


Όπως συμβαίνει κάθε φορά έτσι και φέτος έχουμε νέο NBA 2K21, με το παιχνίδι που κυκλοφορεί τώρα να είναι διαφορετικό από αυτό που θα βγεί στις next gen κονσόλες σε μερικές εβδομάδες από σήμερα. Ο τίτλος κυκλοφορεί σε δυο εκδόσεις, την απλή και την Mamba Forever Edition, μια ας το πούμε συλλεκτική έκδοση στη μνήμη του Kobe Bryant, ο οποίος δεν είναι πλέον μαζί μας.

Πέρα από τα διάφορα ψηφιακά καλούδια που έχει η συγκεκριμένη έκδοση (για να δικαιολογήσει και την ακριβότερη τιμή), η Mamba Forever Edition δίνει στους κατόχους και τη δυνατότητα για δωρεάν αναβάθμιση στη next gen έκδοση του παιχνιδιού για PS5 και Xbox Series X, όταν θα γίνουν διαθέσιμες.

Η ομάδα ανάπτυξης, Visual Concepts, κάθε χρόνο βασίζεται στην προηγούμενη έκδοση του παιχνιδιού και παρέχει αναβαθμίσεις με τη νεότερη έκδοση. Η αλήθεια είναι πως φέτος το παιχνίδι βρίσκεται σε μια περίεργη φάση. Και αυτό γιατί, ενώ κυκλοφορεί κανονικά, το πρωτάθλημα του NBA δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί λόγω της πανδημίας. Οπότε τα roster είναι ακριβώς ίδια με τη περσινή έκδοση, ενώ κάποια modes δε λειτουργούν όπως το Start Today, το οποίο επιτρέπει στους παίχτες να ξεκινήσουν το δικό τους πρωτάθλημα (μετά την εκκίνηση του πραγματικού NBA) με τα standings και τα rosters που ισχύουν την εκάστοτε μέρα. Με τη νέα σεζόν του NBA να προγραμματίζεται για κάποια στιγμή μετά τα Χριστούγεννα (ενώ το draft θα γίνει το ΝοέμβρΙο), προφανώς κάποιος μπορεί να πει γιατί να πάρει τον τίτλο.

Η αλήθεια όμως είναι ότι όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος έχει πάρα πολύ περιεχόμενο. Ο τίτλος είναι γεμάτος με νέα μουσική από διάφορα είδη, με τον Dame Lillard που κοσμεί το εξώφυλλο της απλής έκδοσης να έχει συνεισφέρει και αυτός στη λίστα. Ο ίδιος μάλιστα πρότεινε και κάποιες αλλαγές που συμπεριλήφθησαν στο παιχνίδι, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι πλέον μπορεί κανείς να φτιάξει playmaker με ύψος 6’8’’.

Όσο για τις διαθέσιμες ομάδες, έχουμε προφανώς τους 30 οργανισμούς του NBA, ένα σωρό ομάδες που προέρχονται από το παρελθόν και τις ομάδες All-Time καθώς και 2 Dream Team.  Με αυτές τις ομάδες μπορεί κανείς να παίξει από απλούς αγώνες μέχρι και πρωταθλήματα στο MyLeague, το mode δημιουργίας custom πρωταθλήματος με μεγάλη ελευθερία παραμετροποίησης. Και τα υπόλοιπα modes επιστρέφουν όπως π.χ. το MyGM για να δώσει γεύση management στους λάτρεις αυτού του τύπου gameplay. Ο χαρακτήρας σας είναι ίδιος με αυτόν του MyCareer, δεν υπάρχει κάποια ιστορία και αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να αναλάβουμε μια ομάδα και να την οδηγήσουμε στη δόξα.

Έχει αρκετό βάθος και προσφέρει δεκάδες επιλογές όσον αφορά στο roster, τα συστήματα, το προπονητικό team, τα έσοδα και ό,τι άλλο μπορεί να παίζει ρόλο σε μια ομάδα NBA κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Προφανώς και όταν έρχεται η ώρα του αγώνα, αν θέλουμε, αναλαμβάνουμε τον έλεγχο της ομάδας κανονικά (αν και υπάρχει επιλογή για simulation). Υπάρχει φυσικά και δυνατότητα να παίξετε κανονικά πρωταθλήματα, χωρίς MyGM, είτε μια σεζόν (στο NBA ή και το WNBA) είτε πολλαπλές σεζόν, με διάφορες επιλογές όσον αφορά στα roster. Αλλά αυτά τα είχαμε και τα προηγούμενα χρόνια.Από εκεί και πέρα, το MyCareer είναι νέο, το MyTeam έχει πολλά καινούρια πράγματα για να κρατάει σε ρυθμό τους παίχτες ενώ και στον τομέα του gameplay έχουν γίνει αρκετές διαφοροποιήσεις.

Ξεκινώντας από το τελευταίο, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά τον τρόπο του σουτ. Η ομάδα ανάπτυξης θέλησε να κάνει το σουτ δυσκολότερο, προσπαθώντας να ευνοήσει τους παίχτες που έχουν μεγαλύτερη ικανότητα. Πάντα υπήρχαν δυο τρόποι να σουτάρει κανείς, ένας με πλήκτρο (το τετράγωνο στο PS4) και ένας με το δεξί μοχλό. Και οι δυο αυτοί τρόποι ήταν timing based, καθώς ο παίχτης πάντα έπρεπε να σουτάρει με το κατάλληλο timing, αφήνοντας το κουμπί (ή το μοχλό) όταν η μπάρα που εμφανίζεται κάτω από τον παίχτη φτάσει στο σωστό σημείο. Το βασικότερο πρόβλημα που είχε (και έχει) αυτός ο τρόπος είναι ότι τα NBA ανέκαθεν είχαν διαφορετικό latency ανάλογα με το mode που έπαιζε κανείς, ειδικά στα online mode. Για να λύσει αυτό το πρόβλημα και να μηδενίσει τις διαφορές του latency, η ομάδα ανάπτυξης άλλαξε το τρόπου λειτουργίας σουτ με το μοχλό, ο οποίος πλέον γίνεται skill based. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πλέον σουτάροντας με το μοχλό (τραβώντας τον προς τα κάτω), έχει σημασία το σημείο στο οποίο καταλήγει, ώστε το σουτ να είναι «ίσιο».

Με το που γίνεται η κίνηση στο μοχλό, εμφανίζεται μια μπάρα πάλι, η οποία όμως μας δείχνει πόσο κοντά στο κέντρο του τραβήξαμε το μοχλό και μέχρι να ολοκληρωθεί ο μηχανισμός σουτ του παίχτη, έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μια μικρή διόρθωση ώστε να πετύχουμε κέντρο. Στη προπόνηση όλο αυτό μπορεί να βγεί μετά από μερικές προσπάθειες και να το συνηθίσει ο παίχτης. Όμως σε φάση κανονικού αγώνα, μέσα στο χαμό, η αλήθεια είναι πως μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης, δεν έχουμε καταφέρει να βρούμε ρυθμό με αυτό τον τρόπο. Επιπλέον, η χρήση του μοχλού με αυτό τον τρόπο δεν επηρεάζει μόνο τα σουτ αλλά και τα layup. Έχοντας όμως συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια να κάνουμε κινήσεις στο μοχλό για αλλαγή κατεύθυνσης στον αέρα κτλ, πλέον ακόμα και το να βάλουμε layup θέλει τρομερή αυτοσυγκέντρωση. Όλα τα παραπάνω ήταν παράπονα που έκαναν χρήστες από τη στιγμή κυκλοφορίας του demo και έτσι μερικές μέρες μετά τη κυκλοφορία του παιχνιδιού βγήκε patch που άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας του μοχλού, αλλά μόνο στα επίπεδα Rookie, Pro και All-Star και μόνο στο single player του MyCareer. Στο 2K Beach (το φρέσκο neighborhood) και στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας, ο τρόπος σουτ παραμένει ίδιος. Προφανώς, αναβαθμίζοντας το παίχτη του κανείς και κυρίως βάζοντας τα κατάλληλα badges, η λειτουργία του σουτ γίνεται ευκολότερη, όπως για να το κάνει κανείς αυτό πρέπει να σουτάρει καλά ώστε να κερδίσει πόντους και να ξεκλειδώσει τα badges. Ένας φαύλος κύκλος δηλαδή. Ίσως για αυτό το λόγο, λίγο πριν δημοσιευτεί αυτό το άρθρο, η VC έβγαλε νέο patch που δίνει τη δυνατότητα στο παίχτη να επιλέξει το τρόπο χρήσης του σουτ με το μοχλό, προσθέτοντας στη πραγματικότητα ξανά το τρόπο που είχαμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια…

Το ίδιο το MyCareer είναι νέο, με καινούρια ιστορία και κλασσικά πολλούς γνωστούς ηθοποιούς. Ουσιαστικά, διαλέγουμε όλα τα βασικά χαρακτηριστικά της σωματοδομής του παίχτη, που παίζουν και αυτά ρόλο στα στατιστικά, και στη συνέχεια επιλέγουμε ποια σημεία του παιχνιδιού του θα είναι τα σημαντικά. Μάλιστα, διαλέγουμε από την αρχή τα badges στα οποία θέλουμε να δώσουμε προσοχή, ώστε πραγματικά να φτιάξουμε τον παίχτη όπως ακριβώς θέλουμε. Ο χαρακτήρας μας, ο Junior, είναι γιος ενός παλιού μπασκετμπολίστα και ξεκινάει από το σχολείο, στη συνέχεια επιλέγει κολλέγιο (με 10 επίσημα αμερικάνικα κολλέγια να είναι μέσα στο παιχνίδι) προσπαθώντας να ανέβει όσο περισσότερο γίνεται στο draft για να καταλήξει στο NBA.

Φέτος υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του manager του παίχτη (μόλις ολοκληρώσει το κολλέγιο) με καθέναν από τους δυο διαθέσιμους να έχει να προσφέρει κάτι διαφορετικό στη πορεία του παιχνιδιού. Ο χαρακτήρας μας χτίζεται και αναβαθμίζεται αξιοποιώντας το in-game currency (VC Points) που κερδίζουμε στους αγώνες. Η online κοινότητα του NBA2K20 είναι το My Neighborhood, το οποίο επιστρέφει αρκετά διαφορετικό, καθώς πλέον πάει στη παραλία (2K Beach). Πέρα βέβαια από την οπτική αλλαγή, τα υπόλοιπα διαθέσιμα χαρακτηριστικά παραμένουν τα ίδια. Έχουμε αγώνες στα κλουβιά όπου υπάρχουν τραμπολίνα και το gameplay είναι πολύ διαφορετικό.

Επιπλέον, τρέχουν καθημερινά διάφορα special events σε συγκεκριμένες ώρες, τα οποία δίνουν VC Points, υπάρχει τροχός της τύχης που μπορούμε κάθε μέρα να γυρνάμε και να κερδίζουμε διάφορα πράγματα, ενώ κάθε πραγματική μέρα υπάρχει και ένα νέος στόχος που αν επιτευχθεί δίνει και αυτός VC Points. Φυσικά επιστρέφουν τα διάφορα καταστήματα όπως το κουρείο για να αλλάξουμε κούρεμα, το τατουατζίδικο, το NBA Store, ένα μηχάνημα για να τυπώνουμε custom μπλουζάκια, τα κλειστά γήπεδα του NBAProAm, το μαγαζί με τα παπούτσια και γενικά ό,τι ήταν διαθέσιμο στο προηγούμενο NBA 2K.

Το MyTeam, το mode που βασίζεται σε κάρτες, έρχεται και αυτό με αρκετές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν αλλά μια σημαντική προσθήκη: το γεγονός ότι οι παίκτες θα μπορέσουν να μεταφέρουν ότι έχουν πετύχει στο MyTeam του NBA 2K21 για τη τρέχουσα γενιά, στην έκδοση για την επόμενη γενιά μόλις αυτή κυκλοφορήσει, μεταφέροντας από PS4 σε PS5 και από Xbox One σε Xbox Series αντίστοιχα. Κάτι τέτοιο ισχύει και για τα VC Points ούτως ή άλλως. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν νέες νέες κάρτες και νέοι συνδυασμοί, οι Evolution cards που είδαμε πέρυσι και προσφέρει στο χρήστη τη δυνατότητα να την αναβαθμίσει, όταν ο παίκτης της πετύχει ένα συγκεκριμένο στατιστικό στόχο επιστρέφουν βελτιωμένες. Οι προσθήκες στα game modes του MyTeam έγιναν με γνώμονα να υπάρχει ακόμα περισσότερο περιεχόμενο ώστε να μη βαριούνται οι παίχτες. Οι Seasons φέρνουν νέο περιεχόμενο και νέους τρόπους να παίζει κανείς όλη τη χρονιά. Κάθε σεζόν διαρκεί 6 εβδομάδες και μετά ξεκινά η επόμενη με νέο περιεχόμενο. Το My Team Limited είναι ακόμα ένα νέο game mode, στο οποίο μπορεί κανείς να παίζει κάθε εβδομάδα Παρασκευή έως Κυριακή. Κάθε εβδομάδα οι κανόνες για το πώς μπορεί να παίξει κανείς αλλάζουν. Τέλος υπάρχει και το MyTeam Unlimited 2.0 το οποίο αποτελείται από 9 πρωταθλήματα στα οποία πρέπει να παίξει κανείς μέχρι να φτάσει στη κορυφή. Κάθε πρωτάθλημα μπορεί να έχει μέχρι 12 παιχνίδια και για να προχωρήσει κανείς στο επόμενο πρωτάθλημα, πρέπει να κερδίσει ένα συγκεκριμένο αριθμό παιχνιδιών.

Φυσικά έχουμε multiplayer, επιτρέποντας στους παίχτες να παίζουν online μεταξύ τους χωρίς κάποιον περιορισμό στις κάρτες που κατέχουν. Οι ώρες που αφιερώσαμε σε αυτό το mode δείχνουν πως και εδώ η VC έδωσε σημασία ώστε ο παίχτης να μπορεί να κερδίζει συνεχώς κάρτες και πόντους για νέες κάρτες και συμβόλαια και να μην καταφεύγει αποκλειστικά στα VC Points για να αγοράζει πακέτα καρτών. Όμως, εν τέλει, στο mode αυτό τα microtransactions μάλλον κάνουν περισσότερο την εμφάνισή τους λόγω ακριβώς των “loot boxes”. Στην πραγματικότητα, για να βρει κανείς πολύ καλούς παίχτες από την αρχή, πρέπει να σπρώξει ψηφιακό χρήμα (που αγοράζεται και με κανονικό) για να πάρει ειδικά πακέτα καρτών. Κατά τα άλλα, οι αγώνες λειτουργούν στο παιχνίδι όπως και στα υπόλοιπα modes.

Φτάνοντας στο τέλος, για ακόμα μια χρονιά τα συναισθήματα είναι παρόμοια. Η σειρά δεν έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια και κάθε νέος τίτλος φέρνει μικρές βελτιώσεις στο gameplay σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Και φέτος το NBA 2K21 είναι ο καλύτερος basketball simulator που υπάρχει, χωρίς όμως ανταγωνισμό αφού το NBA Live έχει εξαφανιστεί. Η συγκεκριμένη έκδοση πάντως έχει περισσότερους λόγους να είναι στάσιμη, από τη στιγμή που η ομάδα ανάπτυξης θα προσφέρει διαφορετική έκδοση του παιχνιδιού για τις Next Gen κονσόλες. Ίσως εκεί λυθούν προβλήματα όμως τα μεγάλα loading times, θέματα με τα textures και τα σχετικά και προφανώς εκεί θα δούμε αλλαγή στη μηχανή γραφικών και την AI που είναι ίδια πάνω κάτω εδώ και 3 χρόνια. Με αυτή τη λογική, το παιχνίδι θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη ξεπέτα και να μην έχει καν αυτές τις αλλαγές και προσθήκες που υπάρχουν. Όμως, ακόμα και έτσι, έχουμε καινούρια πράγματα. Μια νέα καριέρα, περισσότερο περιεχόμενο για το MyTeam και αλλαγές στους μηχανισμούς με κυριότερο αυτό του σουτ. Αν όλα τα παραπάνω θα σας κάνουν να το αποκτήσετε, ειδικά στην έκδοση PS4 όταν πριν από λίγο καιρό είχε δοθεί δωρεάν το 2K20 στους συνδρομητές PS Plus, αυτό είναι δικό σας θέμα. Χωρίς να εντυπωσιάζει, παραμένει καλό basket sim, αλλά πλέον έχουμε να περιμένουμε το Next Gen και για εκεί ο πήχης μας έχει ανέβει ψηλά. 





Source link

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.