Saga Scarlet Grace Ambitions Review


Η σειρά Saga ανήκει στην κατηγορία των JRPG που έχουν μακροχρόνια ιστορία, με αφετηρία την πλατφόρμα του Game Boy το 1989. Φυσικά από τότε έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα, έχει φιλοξενηθεί σε πολλά συστήματα και παρόλα τα στάδια που έχει περάσει μέσα στα χρόνια, συνεχίζει να υποστηρίζει το αντισυμβατικό gameplay, που το έκανε εξαρχής μοναδικό και αγαπητό. Άλλωστε η σειρά συνέστησε νέα mechanics που αργότερα ενσωματώθηκαν σε παιχνίδια όπως τα Elder Scrolls, Dragon Age, Final Fantasy, Fallout κτλ. Το ίδιο όμως στοιχείο το καθιστά ευάλωτο, καθώς τα άτυπα χαρακτηριστικά που έχει υιοθετήσει στο gameplay του δεν μπορούν να ενταχθούν εύκολα στις προτιμήσεις κάθε gaming κοινού.

Η εισαγωγή του παιχνιδιού μας εξιστορεί τα γεγονότα που διαμόρφωσαν τον κόσμο που ξεκινάει η περιπέτεια μας. Ο εξόριστος θεός Firebringer εμφανίζεται κάθε 150 χρόνια και σπέρνει την καταστροφή. Η αυτοκρατορία των ανθρώπων κατάφερε να δώσει ένα τέλος στην απειλή, αλλά μετά από έναν καταστροφικό πόλεμο που διήρκησε χίλια χρόνια, το κόστος όπως ήταν αναμενόμενο ήταν βαρύ. Μέσα σε όλα ο αυτοκράτορας έχει δολοφονηθεί, ο εμφύλιος έχει ξεσπάσει και τα πάντα έχουν βουλιάξει στο χάος. Εβδομήντα χρόνια μετά οι πρωταγωνιστές μας αναλαμβάνουν δράση.

Οι ιδιαίτερες επιλογές που κάνει ο τίτλος φαίνονται από την αρχή, καθώς προσπαθεί κατά κάποιο τρόπο να γνωρίσει τον παίκτη του, θέτοντας μια σειρά ερωτήσεων. Ένα τεστ προσωπικότητας που κυρίως δείχνει πώς θα πράττατε σε διαφορετικές καταστάσεις. Ανάλογα με το αποτέλεσμα θα σας δοθεί ένας από τους διαθέσιμους αρχικούς χαρακτήρες, του οποίου τα χαρακτηριστικά και στατιστικά έχουν διαμορφωθεί ανάλογα. Φυσικά είναι στο χέρι σας αν θα ακολουθήσετε την πρόταση του παιχνιδιού ή αν θα την παρακάμψετε, αποφασίζοντας σύμφωνα με τις δικές σας εκτιμήσεις. Κάθε μια από τις πρωταγωνιστικές φιγούρες θα σας καθοδηγήσει μέσα στον κόσμο από τη δική του οπτική και το αποτέλεσμα θα διαμορφωθεί σύμφωνα με το πώς θα επιλέξετε να κινηθείτε στον κόσμο. Το nonlinear gameplay αφήνει στην κρίση σας αν θα ασχοληθείτε με τα event του κόσμου, πότε θα ασχοληθείτε και με ποια σειρά, ανοίγοντας μπροστά σας πολλά μονοπάτια να ακολουθήσετε, ανεβάζοντας το replayability του τίτλου κατακόρυφα.

Εξαρχής ο τίτλος δεν τραβάει ιδιαίτερα την προσοχή καθώς οπτικά είναι αρκετά απλοποιημένος. Η γραφική απεικόνιση των χαρακτήρων περιορίζεται σε συγκεκριμένες πόζες και δεν έχουν τίποτα το ιδιαίτερο για να είναι οπτικά αξιομνημόνευτοι. Οι χλιαρές εντυπώσεις συνεχίζουν με το ξύλινο voice acting. Τα battle cries μάλιστα ορισμένων είναι στην καλύτερη περίπτωση… κουραστικά. Οι companions και οι NPC είναι ακόμα πιο generic και δεν υπάρχει εγγύτητα στις σχέσεις μας μαζί τους. Το γεγονός ότι κάποιοι από αυτούς μοιάζουν με random NPC δεν βοηθάει επίσης. Όσο για το background των μαχών το σκηνικό είναι παντελώς άδειο και μουντό. Το μόνο που ξεχωρίζει και μπορεί να κάνει υποφερτό το παλιακό του στυλ είναι ο χάρτης. Όμορφα σχεδιασμένος με ζωντανά χρώματα και φαίνεται ότι έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή καθώς εδώ γίνεται το exploration του κόσμου. Ο χαρακτήρας σας θα περιπλανιέται στον χάρτη με τα popup σημεία ενδιαφέροντος, όπου θα ενεργοποιούνται τα events που θα εξελίσσουν την ιστορία.

Όμως το highlight του τίτλου, είναι το turnbased σύστημα μάχης. Η δυσκολία του δεν έγκειται τόσο στην πολυπλοκότητα του, αλλά στην έλλειψη ενεργειών όπως και στον έλεγχο συγκεκριμένων πραγμάτων που έχουμε συνηθίσει στα RPG γενικότερα. Καταρχάς ο τίτλος δεν έχει currency κάτι που αυτομάτως αποκλείει τους vendors. Έτσι δεν έχουμε potions και items για αγορά που θα μας βοηθήσουν στις δύσκολες μάχες που έπονται. Ο εξοπλισμός πέρα από κάποια rewards που θα σας δοθούν μετά από κάποιες μάχες ή δώρα από NPC είναι αρκετά ανεπαρκής ποσοτικά, όμως μπορείτε να κάνετε αναβαθμίσεις σε blacksmiths χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά. Όσο πιο υψηλό είναι το blacksmithing skill, τόσο καλύτερες αναβαθμίσεις θα μπορείτε να κάνετε. Δεν υπάρχουν healing potions και δεν μπορείτε να αγοράσετε ή να μάθετε νέες κινήσεις και spells, τουλάχιστον με τρόπο που να περνάει από το χέρι σας. Η αλήθεια είναι ότι ιδιαίτερα στην αρχή το παιχνίδι λόγω του ότι δεν ακολουθεί συνηθισμένες ενέργειες, υπάρχει πιθανότητα να μην το νιώσετε ιδιαίτερα φιλικό και να βρεθείτε μπερδεμένοι καθώς για παράδειγμα ότι καινούργιο μαθαίνουμε βασίζεται στον παράγοντα τύχη, πράγμα που δεν ξεκαθαρίζεται από την πλευρά του τίτλου.

Στην αρχή κάθε μάχης στήνεται την ομάδα σας και ξεκινάτε με ένα προκαθορισμένο αριθμό battle points (BP), ο οποίος είναι κοινός για όλο το party και όχι για κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά. Κάθε επίθεση καταναλώνει έναν συγκεκριμένο αριθμό BP ανάλογα με την ένταση. Οι πιο δυνατές επιθέσεις μειώνουν αυτόν τον αριθμό πιο γρήγορα. Καθώς στο game δεν υπάρχουν potions όπως είπαμε, ειδικές ικανότητες όπως poison, confusion κτλ, θα αποδειχθούν αρκετά χρήσιμες και κρίσιμες για να κερδίσετε μια μάχη. Αυτά βέβαια δεν τα έχετε από την αρχή. Ξεκινάτε με ένα ή δυο επιθέσεις ανάλογα με το χαρακτήρα σας και στην πορεία ξεκλειδώνεται άλλες, με την ιδιαιτερότητα ότι αυτή η ενέργεια είναι εντελώς random. Το ίδιο τυχαία εκτελούνται και τα benisons. Πρόκειται για spells εξ ουρανού που μπορεί να δώσουν ζωή στην ομάδα ή να ανεβάσουν το defense για παράδειγμα.

Καθώς λοιπόν δεν μπορείτε να στηριχτείτε σε αυτά τα στοιχεία αφού δεν γνωρίζετε πότε και αν θα συμβούν, πρέπει να αξιοποιήσετε κάθε ενέργεια που περνάει από το χέρι σας. Μία από αυτές είναι τα united attacks. Σχετίζονται με το timeline των επιθέσεων είτε των δικών μας είτε των εχθρών. Υπάρχουν κάποια abilities που αλλάζουν τη σειρά επίθεσης και αυτό είναι κάτι που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε περικυκλώνοντας τους εχθρούς, αποτρέποντας ταυτόχρονα το δικό τους united attack για παράδειγμα. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα που κάνει υψηλό damage, αποτελεί extra επίθεση και που δίνει στους χαρακτήρες μειωμένο κόστος BP.

Σε γενικές γραμμές το battle σκέλος θέλει πολύ συντονισμό και σκέψη καθώς τα συνηθισμένα εφόδια απουσιάζουν και το tutorial δεν ξεκαθαρίζει ακριβώς τα πράγματα. Θα χρειαστεί πρακτικά να συντονιστείτε με τα mechanics καθώς οι επίσημες επεξηγήσεις στις ψυχρές καρτέλες είναι unfriendly. Όμως είναι σε θέση να εκτιμηθεί για τη δυσκολία του ως προς τον διαφορετικό τρόπο που πράττει και να του αναγνωριστεί ότι δεν είναι επιτηδευμένο, μονόπλευρο και κοινό.

To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PS4, η οποία μας παραχωρήθηκε από την CD Media.

Το ιδιαίτερο RPG προσκομεί δυνατές και αξιόλογες ιδέες, αλλά ταυτόχρονα είναι και εύκολο να το βάλεις στα πόδια. Αυτό εκκινεί βέβαια και από την έλλειψη πληροφοριών και προσανατολισμού, ώστε να υπάρχει ομαλή εισροή στις συνήθειές του. Παρόλα αυτά τo battle σκέλος παρά τον ανορθόδοξο τρόπο που λειτουργεί, είναι ελκυστικό και απαιτεί από σένα να είσαι παρόν στις διενέξεις συγκεντρωμένος, ώστε να βγεις νικητής μέσω της τακτικής σου σκέψης χωρίς να στηρίζεσαι στα αποθέματα του inventory σου. Τα πολλαπλά μονοπάτια που έχεις τη δυνατότητα να ακολουθήσεις εκτός από replayability σου αφήνουν την ευχαρίστηση ότι κυριαρχείς στην ιστορία καθώς οι ενέργειές σου μετράνε. Όμως η συνολική παρουσίαση ατροφεί, με εξαίρεση τον χάρτη όπου γίνεται το exploration. Τα γραφικά φαίνεται ότι είναι παλιά και οι χαρακτήρες δεν κάνουν αισθητή την παρουσία τους τόσο στο narrative σκέλος όσο και σχεδιαστικά. Οι δε companions είναι αδιάφοροι και δεν είναι σε θέση να καλλιεργήσουν μια δυναμική σχέση με τον πρωταγωνιστή και κατ’επέκταση με τον παίκτη.



Source link