Wasteland 3 Review


Με μέσο τα βιβλία, τις ταινίες και φυσικά τα βιντεοπαιχνίδια, οι δημιουργοί τα τελευταία χρόνια έχουν προσπαθήσει να μας παρουσιάσουν post apocalyptic και δυστοπικούς κόσμους όσον το δυνατόν πιο κοντά στην σφαίρα της πραγματικότητας. Ο κρυφός μας φόβος είναι ότι δυστυχώς όσο σκοτεινά και ζοφερά να παρουσιάζονται κάποιες καταστάσεις, η πραγματικότητα αρκετές φορές μπορεί να αποδειχθεί πιο άρρωστη από την φαντασία. Κοινός παρονομαστής των πιο επιτυχημένων κατά την άποψή μας «κόσμων» είναι αυτοί που έχουν αναγάγει τον ανθρώπινο παράγοντα στην πιο επικίνδυνη ύπαρξη σε αυτά τα σύμπαντα. Ένα από τα πρώτα ισομετρικά RPG που πραγματεύθηκε τέτοιου είδους καταστάσεις ήταν το Wasteland το 1988. Έτος 2087 και έχουν περάσει 100 χρόνια από το πυρηνικό ολοκαύτωμα που είχε προκαλέσει η ανθρωπότητα. Μία τεχνητή νοημοσύνη, εγκαταλελειμμένη σε μία στρατιωτική βάση στο Cochise έχει πάρει τα ηνία και θέλει να ολοκληρώσει το Project Darwin 9 ( αφανισμός ανθρώπινου είδους ) με την βοήθεια του ρομποτικού στρατού της. Το ανθρώπινο είδος απειλείται με εξαφάνιση.

Ο τίτλος της Interplay πραγματοποίησε την πρεμιέρα του στους Apple ΙΙ και πολύ γρήγορα μεταφέρθηκε και στους θρυλικούς Commodore 64 όπως και στο MSDOS. Η επιτυχία που γνώρισε μέσω του gameplay άλλα και του plot του ήταν ιδιαίτερα μεγάλη. Τα δύο επερχόμενα ανεξάρτητα sequels που είχαν προγραμματιστεί, δεν κρίθηκαν ικανoί απόγονοι του αρχικού τίτλου. Το Fountain of Dreams που διαδραματιζόταν στην post apocalyptic Florida κατέληξε να μην έχει καμία σύνδεση με τον προκάτοχό του και το Meantime δεν κατάφερε καν να φτάσει στα ράφια των καταστημάτων. Το γενικό setting του παιχνιδιού χρησιμοποιήθηκε από την Interplay για το στήσιμο του επικού Fallout, και το Wasteland κατέληξε να παραγκωνιστεί στα ερμάρια της εταιρείας. Αυτό μέχρι το 2013 όπου έκανε την επιστροφή του στις πλατφόρμες των Windows, του OS X, και του Linux, με το port αυτό να αποτελεί το ορεκτικό για το κυρίως πιάτο ένα χρόνο αργότερα με το Wasteland 2. Το δημιούργημα της inXile Entertainment, το οποίο απέσπασε θετικότατες κριτικές, χρηματοδοτήθηκε μέσω του kickstarter όπως και το τρίτο κεφάλαιο της σειράς που θα αναλύσουμε σε αυτό εδώ το κείμενο.

Το Wasteland 3 μας ταξιδεύει αυτήν την φορά στο παγωμένο Κολοράντο των ΗΠΑ. Όντας μέλος της Ranger November squad πέφτουμε θύματα ενός ambush που αποδεκατίζει την ομάδα, αφήνοντας πίσω ζωντανό το δίδυμο των χαρακτήρων που δημιουργήσαμε στην αρχή του τίτλου μέσω του character creation. Ένα character creation που ενώ μας δίνει άφθονες επιλογές στο στήσιμο των ικανοτήτων των ηρώων μας δεν κάνει το ίδιο και για την φυσική τους παρουσία. Αυτό δεν σημαίνει ότι κρίνεται ελλειπές, απλά για έναν RPG τίτλο θα θέλαμε να έχουμε κάποιες εναλλακτικές παραπάνω, όπως για παράδειγμα να μπορούσαμε να πειράξουμε σε έναν βαθμό τις prefix επιλογές των προσώπων.

Το main story περιστρέφεται γύρω από την διαμάχη του “The Patriarch”, που εξουσιάζει την περιοχή του Κολοράντο, με τα τρία πιτσιρίκια του να έχουν επαναστατήσει εναντίον του, και να θέλουν να πάρουν τον έλεγχο της ευρύτερης περιοχής. Εμείς αναλαμβάνουμε να τον βοηθήσουμε σε αυτήν την ενδοοικογενειακή κόντρα με αντάλλαγμα την δημιουργία μιας βάσης στην παγωμένη τούνδρα της περιοχής που θα είναι υπό την εποπτεία των Rangers. Για να φθάσουμε βέβαια στο επίπεδο να μπορέσουμε να μεταφέρουμε τον πόλεμο στο κατώφλι των εχθρών μας θα χρειαστούμε τουλάχιστον πενήντα με εξήντα ώρες παιχνιδιού, το οποίο εκτός από μάχες θα περιλαμβάνει και κρίσιμες για την εξέλιξη της ιστορίας αποφάσεις.

Κατά την διάρκεια του playthrough σας θα αλληλεπιδράσετε με πάμπολλους NPC, όπως και με τα functions της περιοχής όπου το καθένα από αυτά έχει το δικό του προσεγμένο origin και φυσικά, αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα. Πέντε από αυτά διαδραματίζουν το πιο σημαντικό ρόλο στην περιπέτεια μας, οι “Patriarchs Marshals”, μία παραστρατιωτική οργάνωση που ελέγχεται από τον Patriarch και θεωρητικά επιβάλει τον νόμο, οι “Hundred families”, γέννημα θρέμμα του Colorado Springs, τους “Refugees”, πρόσφυγες από τις γύρω κατεστραμμένες περιοχές, τους πετρελαιάδες τους “Gippers” που έχουν στην κατοχή τους μεγάλη δύναμη πυρός και τους eldersMonster army”. Κάποιοι από αυτούς θα σας μισήσουν και κάποιοι θα σας αγαπήσουν και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση και για το δικό μας function τους Desert Rangers. Ο τίτλος στηρίζει απόλυτα τον όρο role playing game. Το μέλλον των ηρώων μας, των companions, των NPC, και ο επίλογος της ιστορίας εξαρτώνται πλήρως από τις αποφάσεις μας και τον τρόπο που θα συμπεριφερθούμε μέσα στο παιχνίδι.

Στον τομέα του gameplay, μέσω του μεγάλου customization που υπάρχει στο squad που χειριζόμαστε, θα λέγαμε ότι η πληθώρα των επιλογών προσέγγισης των μαχών και των διαπληκτισμών που έχουμε είναι ιδιαίτερα πλούσια. Οι τομείς που συνθέτουν τα χαρακτηριστικά του κάθε asset μας είναι τρείς: Attributes, Skills, και Perks/Abilities. Στην καρτέλα Attributes συναντάμε παραμετροποιήσεις που έχουν να κάνουν με την φυσική και την πνευματική κατάσταση των Rangers. Coordination, Luck, Awareness, Strength, Speed, και Intelligence είναι επτά από τις κατηγορίες που θα σας κάνουν να πονοκεφαλιάσετε με την καλή έννοια. Εκεί βέβαια που ξεκινά να ξεδιπλώνεται και το μεγαλείο του Wasteland 3 είναι η κατηγορία των Skills. Οι τομείς πλέον εδώ είναι τέσσερις στον αριθμό, Combat, Social, Exploration και General, και καθένας εξ’ αυτών έχει τα δικά του παρακλάδια προσφέροντας έναν πλουραλισμό στο στήσιμο της ομάδας σας. Στα Perks συναντάμε πέντε global ικανότητες που ενισχύουν τα χαρακτηριστικά μας, και τα abilities τα οποία ξεκλειδώνουν αναλόγως το level που βρίσκεται το αντίστοιχο skill.

Φυσικά για να έχουμε ένα ομαλό playthrough, μπορείτε να φανταστείτε ότι εστιάσαμε στον καθένα από τους έξι χαρακτήρες που είχαμε στο squad μας το πολύ σε τέσσερα skills. Έτσι καταφέραμε να έχουμε ένα μεγάλο φάσμα επιλογών στην διάθεσή μας στο combat, όπως και στο dialogue κομμάτι του τίτλου. Προς στιγμήν μπορεί τόσες διαφορετικές επιλογές που μας δίνουν οι developers να μοιάζουν υπερβολικές σε κάποιους, αλλά καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι αυτή είναι η πεμπτουσία των παιχνιδιών ρόλων. Ο τίτλος εδώ καταφέρνει και αναδεικνύεται αλλά είναι επιτακτική η ανάγκη να αποφασίσετε από την αρχή σε ποιόν τομέα θα επικεντρωθεί ο κάθε ήρωας σας για να μην καταλήξετε με χαρακτήρες που θα προσπαθούν να κάνουν τα πάντα με αποτέλεσμα να μην κάνουν τίποτα.

 

Το Wasteland 3 ακολουθεί στο combat system πιστά το είδος του CRPG προσφέροντας μία άρτια δομημένη turn-based μάχη. Με το που γίνεται triggered το εκάστοτε encounter, το έδαφος λαμβάνει ένα πλέγμα μέσω του οποίου με μια ματιά γίνεται σαφές, πώς μπορείτε να κινηθείτε. Ανάλογα τα AP (action points) που έχει ο κάθε χαρακτήρας, κατά την διάρκεια του turn σας μπορείτε να καλυφθείτε πίσω από αντικείμενα, να επιτεθείτε, να χρησιμοποιήσετε abilities και items, να μπείτε σε defense ή ambush stance, ή να επιλέξετε prepare και να μεταφέρετε κάποια από τα μη χρησιμοποιήσιμα AP στον επόμενο γύρο. Ακόμα πάντως και οι πιο εύκολες θεωρητικά μάχες, θα απαιτήσουν την προσοχή σας αν θέλετε να ξεμπλέξετε αλώβητοι.

Στον οπτικό τομέα το χιονισμένο Κολοράντο καταφέρνει να μας μαγέψει με τα λευκά του τοπία, τα οποία τονίζονται από τις χιονοθύελλες και την σωστή χρήση του φωτορεαλισμού. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι ιδιαίτερα λεπτομερή και οι κινήσεις τους αρκετά φυσικές. Ένα από τα πράγματα που μας ξένισε ήταν ότι μόλις φορούσαμε σε κάποιο asset μας κάποιο καπέλο ή κάποιο κράνος, απευθείας γίνονταν σαν τον Yul Brynner. Στο ηχητικό κομμάτι η μουσική επένδυση που υπάρχει είναι σε διακριτικό επίπεδο και έρχεται μπροστά κατά την στιγμή που εισερχόμαστε στον στίβο της μάχης.

 

Το User Interface παρόλη την πληθώρα των δεδομένων που υπάρχουν και πρέπει να διαχειριστούμε, καταφέρνει με τον σχεδιασμό του να γίνεται εύχρηστο και να αφομοιώνεται αρκετά σύντομα από τον παίκτη. Οι απλοποιήσεις που έχουν γίνει για να επιτευχθεί αυτό, όπως για παράδειγμα η ύπαρξη ενός inventory το οποίο είναι προσβάσιμο από όλους τους ήρωες μας, τις υποδεχόμαστε θετικά. Στον τεχνικό τομέα δεν παρατηρούνται ατασθαλίες, ούτε στο gameplay, με μοναδική παραφωνία κάποια ελάχιστα κρασαρίσματα που μας έτυχαν στην αρχή του playthrough μας.

Ιδιαίτερα πρωτότυπο είναι το multiplayer σκέλος του τίτλου. Εδώ μας δίνεται η ευκαιρία να παίξουμε ολόκληρο το παιχνίδι σε “ασύγχρονο” coop με έναν φίλο μας, χωρίς να είναι αναγκαίο να είμαστε και οι δύο online, εκτός από μερικά σημεία κλειδιά του σεναρίου. Αρκετά ενδιαφέρον διότι με το να μπορεί ο καθένας από τους δύο να επηρεάζει τον κόσμο του παιχνιδιού χωρίς ο άλλος να γνωρίζει της πράξεις του, έχει σαν αποτέλεσμα να εμφανίζονται μπροστά στους Rangers καταστάσεις απρόβλεπτες.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media.

Σε γενικές γραμμές το δημιούργημα της inXile Entertainment μας εντυπωσίασε, ωθώντας μας να εξερευνήσουμε κάθε σημείο του Colorado. Σίγουρα το replayability, με τις επιλογές που μας δίνονται είναι μεγάλο και ικανό να μας προσφέρει διαφορετικές εμπειρίες. Το ύφος Baldur’s Gate/ XCOM δημιουργεί ένα άκρος εθιστικό gameplay και με το controller mapping στο port των κονσολών να είναι σωστά σχεδιασμένο, το μόνο που απομένει είναι να γίνουν κάποιες επιμέρους διορθώσεις στον τεχνικό τομέα για να μπορέσουμε να απολαύσουμε μία ομαλή CRPG εμπειρία.



Source link

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.