Yakuza: Like a Dragon Review


Η ιστορία του Kazuma Kiryu τελείωσε με το Yakuza 6: The Song of Life, αλλά το σύμπαν που δημιουργήθηκε από την Ryu Ga Gotoku Studios εξακολουθεί να έχει πολλά να προσφέρει. Το Yakuza: Like a Dragon αναλαμβάνει το δύσκολο καθήκον να κάνει μια νέα αρχή για τη σειρά, με την ευκαιρία να προσελκύσει ένα νέο κοινό αλλά και να ικανοποιήσει το υπάρχον. Ένα πολύ σημαντικό γεγονός που καθιστά σαφές την επιθυμία της Sega και των προγραμματιστών της να επανεκκινήσουν ριζικά τη σειρά και να εφαρμόσουν μια νέα φόρμουλα. Στις παρακάτω γραμμές θα δούμε όλους τους λόγους που πιστεύουμε ότι το στοίχημα κερδήθηκε για την Sega και την Ryu Ga Gotoku Studios.

Ένας νέος δράκος γεννιέται

Ο νέος πρωταγωνιστής είναι ο Ichiban Kasuga, ένα μέλος της φαμίλιας Arakawa, μιας από τις πολλές φαμίλιες της Tojo Clan. Ο Ichiban πέρασε πολύ καιρό στη φυλακή για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ξοδεύοντας 18 χρόνια πίσω από τα κάγκελα αφού πήρε την ευθύνη για έναν φόνο, ώστε να προστατέψει την τιμή της οικογένειας. Ο Arakawa, ήταν ο μόνος που τον πήρε υπό την προστασία του, από μια παιδική ηλικία που πέρασε στους δρόμους χωρίς γονείς. Όταν ο Arakawa του ζητά να θυσιαστεί πηγαίνοντας στη φυλακή, ο Ichiban δέχεται αμέσως, χαρούμενος που μπορεί να εξοφλήσει το χρέος του.

Η επιστροφή του όμως στην κανονική ζωή δεν ήταν έτσι όπως την φανταζόταν. Στα 18 αυτά χρόνια έχουν συμβεί τόσα πολλά που ο Ichiban πασχίζει για να καλύψει τα κενά. Η επιστροφή του πυροδοτεί μια σειρά μοιραίων γεγονότων, συνωμοσίες του υποκόσμου και καταστάσεις τόσο μπλεγμένες και χαρακτηριστικές του ιαπωνικού πολιτισμού που στα μάτια μας είναι εντελώς σουρεαλιστικές. Στην προσπάθεια του να αναγεννηθεί από τις στάχτες του, ο Ichiban κάνει φίλους που και αυτοί έχουν «πιάσει πάτο». Ο Nanba Yu, ιατρός που έχασε την άδεια, την οικογένεια και το σπίτι του και ο Adachi Koichi, πρώην αστυνομικός που έχασε τη δουλειά του λίγο πριν από τη συνταξιοδότησή του και ως εκ τούτου πρέπει να εργαστεί επιπλέον για να καλύψει τις ανάγκες του.

Ο ρόλος του Ichiban για το Yakuza είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα καθώς αντικαθιστά τον Kazuma Kiryu. Είναι εξαιρετικά ειλικρινής, πιστός, παθιασμένος, αστείος, εκκεντρικός, άμεσος και η τάση του να ενεργεί χωρίς να σκέφτεται, τον καθιστούν έναν γοητευτικό χαρακτήρα, ο οποίος γρήγορα καθιερώνεται ως ο άξιος διάδοχος. Το παιχνίδι καταφέρνει επίσης να εναλλάσσει ελαφριές και ξέγνοιαστες στιγμές (ειδικά στις δευτερεύουσες αποστολές) με πολύ πιο σοβαρά θέματα, ειδικά στην Ιαπωνία, όπως η σκληρή ζωή των αστέγων, οι δυσκολίες στην εύρεση εργασίας ή την πορνεία. Η πλοκή μας κράτησε για περίπου σαράντα ώρες ( ο χρόνος που απαιτείται για να ολοκληρωθεί η ιστορία) όλα τα κομμάτια αυτής της τεράστιας αφήγησης, ενώνονται σαν παζλ για να σφυρηλατήσουν τον θρύλο ενός νέου δράκου προσφέροντας μας, μια ιστορία ικανή να συναρπάσει τους παλιούς και νέους παίκτες.

Η αγάπη του Ichiban… το Dragon Quest!

Η Sega διατρέχει έναν τεράστιο κίνδυνο αλλάζοντας μια φόρμουλα που έχει θριαμβεύσει στο παρελθόν. Απο beat ’em up σε πραγματικό χρόνο, σε ένα JRPG με turn-based μάχες, μια αλλαγή που μπορεί να φαίνεται πολύ δραστική, αλλά δένει με την πλοκή. Κατ ‘αρχάς, αυτό είναι κάτι που δικαιολογείται από την ίδια την ιστορία, γιατί το Dragon Quest είναι η κύρια αδυναμία του πρωταγωνιστή και η φαντασία του είναι τέτοια που φαντάζεται τις δικές του μάχες στον πραγματικό κόσμο σαν να ήταν μάχες από τη θρυλική σειρά της Square Enix.

Οι φίλοι που κάνουμε στην εξέλιξη της ιστορίας, στέκονται στο πλευρό μας στις μάχες. Οι δεσμοί φιλίας με κάθε χαρακτήρα παίζουν το δικό τους ρόλο, καθώς μπορούμε να τους δυναμώσουν κάνοντας κάποιες δραστηριότητες ή απλά δίνοντας μάχες μαζί. Απαιτείται μια καλή και έξυπνη διαχείριση του δυναμικού της ομάδας μας για να ανταπεξέλθουμε στης μάχες, ειδικά στα Boss fights.

Κάθε χαρακτήρας έχει ένα επάγγελμα που του δίνει συγκεκριμένες δυνατότητες στην μάχη αλλά και αδυναμίες. Έτσι όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, πρέπει να μελετήσουμε για να βρούμε τον ιδανικό συνδυασμό που χτυπάει τις αδυναμίες του εχθρού. Φυσικά και ο εξοπλισμός που μπορεί να έχει πάνω του, ο κάθε χαρακτήρας είναι ανάλογος του επαγγέλματος του και έτσι το σύστημα μάχης γίνεται αρκετά βαθύ, ειδικά μετά τα μισά της ιστορίας.

Εάν πάτε «άνετοι» σε μια μάχη χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία, θα μάθετε με τον άσχημο τρόπο ότι κάνατε λάθος. Ωστόσο δεν μπορούμε να προσπεράσουμε το γεγονός ότι υπάρχει μια επαναληπτικότητα που σε κάποιες στιγμές τείνει να κουράζει και δίνει την εντύπωση ότι συμβαίνει καθαρά για να «τραβήξει» η διάρκεια του παιχνιδιού. Το “Die, Farm & Retry” ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το Yakuza. Και η ιστορία, ειδικά στην αρχή, έχει κάπως αργό ρυθμό μέχρι να ξεδιπλωθεί αλλά αυτό δικαιολογείται γιατί θεωρούμε ότι «χτίζει» με σταθερό ρυθμό όλα αυτά που θα δούμε μετά και… θα μας καθηλώσουν.

Αυτό που δεν μας ικανοποίησε ήταν τα dungeons. Κατά τη διάρκεια τις ιστορίας θα περάσουμε από ένα dungeon υποχρεωτικά, σε σχήμα λαβύρινθου, γεμάτο διαδρόμους και κλωνοποιημένα δωμάτια. Αργότερα γίνεται ένα μέρος για farming όπλων και XP, μια επιλογή που δεν είναι ελκυστική ή διασκεδαστική.

Tokyo, Osaka, Yokohama και business

Η πολυτάραχη πορεία του Ichiban, συνδέεται στενά με τις πόλεις του Tokyo και της Osaka και πιο συγκεκριμένα με τις περιοχές Kamurocho και Sotenbori. Ωστόσο, η Sega δεν δίστασε να αφήσει αυτά τα συμβολικά μέρη για ένα χρονικό διάστημα για να μας δώσει μια ακόμη ανεξερεύνητη περιοχή που αποδεικνύεται τεράστια, αυτή του Isezaki Ijincho στη Yokohama. Αυτή η πόλη-λιμάνι που βρίσκεται νότια του Tokyo εκτείνεται για αρκετά χιλιόμετρα και είναι γεμάτη με κάθε είδους λεπτομέρειες.

Το τοπίο είναι πανέμορφο και ευνοεί την εξερεύνηση. Η Yokohama εκπλήσσει με τις περιοχές της με ποικίλες αρχιτεκτονικές, τις αστείες δραστηριότητές, το πλήθος των μπαρ και εστιατορίων της. H Ryu ga Gotoku studios ζωντανεύει μια πόλη γεμάτη από κόσμο που πηγαίνουν στην δουλειά τους και φωτίζει δρόμους και σοκάκια με χιλιάδες φώτα και αντανακλάσεις. Η μαγεία αυτή χάνεται κάπως όταν χρησιμοποιούμε αρκετά το ταξί για να πάμε κάπου αλλά αυτό είναι καθαρά δικιά μας επιλογή. Αρκετοί τίτλοι έχουν αποδώσει καταπληκτικά κάποιες πραγματικές πόλεις και περιοχές αλλά το Yakuza: Like a Dragon, μπαίνει στο club των τίτλων που μας έχουν γεννήσει το συναίσθημα να ταξιδέψουμε στον κόσμο που βλέπουμε.

Αυτός ο κόσμος είναι γεμάτος με δραστηριότητες, με κάποιες από αυτές να είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς όσο προχωράμε θα δούμε ότι τα πάντα είναι αλληλένδετα μεταξύ τους. Όπως οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του πρωταγωνιστή. Υπάρχει ένα ολόκληρο management simulator που θα περάσουμε ώρες ολόκληρες προσπαθώντας με μια μικρή επιχείρηση, να φτάσουμε στην κορυφή του επιχειρηματικού κόσμου.

Σε όλη τη διάρκεια βλέπουμε ότι υπάρχει στα πάντα η ανάγκη της εξέλιξης, στον ίδιο τον Ichiban, στις σχέσεις του, στις επιχειρήσεις του, ακόμη και στο σύστημα crafting. Για αρκετούς μπορεί να είναι ένας τρόπος να περάσουν την ώρα τους ή για κάποιους, μια κουραστική διαδικασία. Για εμάς ήταν μια διδακτική διαδικασία σε συνδυασμό με την ιστορία (γιατί όπως είπαμε τίποτα δεν είναι τυχαίο) που μας έδειξε για ακόμη μια φορά ότι ο δρόμος προς την κορυφή δεν είναι εύκολος.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PS4, η οποία μας παραχωρήθηκε από τη Zegetron.

Το Yakuza: Like a Dragon έκανε τολμηρές αλλαγές και πιστεύουμε ότι κέρδισε το στοίχημα. Έχει καταφέρει να «παντρέψει» τόσο όμορφα την Ιαπωνική κουλτούρα με μια πραγματικά καθηλωτική ιστορία, γεμάτη ανατροπές, χιούμορ, ελκυστικούς πρωταγωνιστές και σοβαρά μηνύματα. Μια ιστορία πραγματικού αγώνα, με ένα πρωταγωνιστή που μας κέρδισε και μας έδωσε ένα τίτλο άξιο διάδοχο. Κλείνοντας με μια φράση του Ichiban που ίσως αποδίδει καλύτερα όλο αυτό το ταξίδι, «ακόμη και όταν βρεθείς στο πιο σκοτεινό σημείο, η πιο μικρή ηλιαχτίδα, είναι η μεγαλύτερη ελπίδα για να αναρριχηθείς στην κορυφή.»



Source link